Iroko
Iroko 2015.
11. Prosinac 2015

Noel Ellis meets Lone Ark - "Iroko Showcase Vol. 1: Zion"

'Roots, rock reggae takin' ova'

S više od trideset godina razmaka između prvog i ovog novog, drugog po redu albuma, Noel Ellis se po tom pitanju vjerojatno upravo upisuje u Guinnessovu knjigu rekorda. Pri tome je ovaj sin legendarnog jamajkanskog pjevača Altona Ellisa te davne 1983. godine po izlasku debi albuma imao sve preduvjete za jednu uspješnu muzičku karijeru koju tek sad valjda dalje nastavlja - sjajni pedigre koji bi mu omogućio lakši proboj na scenu te iznimno emotivni falset uparen s vrhunskom vokalnom tehnikom.

Tim više što je spomenuti album snimljen kod stanovitog Jerry Browna u njegovom Summer Records studiju, koji je uživao reputaciju kanadskog Lee Scratch Perryja. Za svoj novi album Noel Ellis ponovno je odabrao jednog izvrsnog producenta u liku Roberta Sanchezan, jednog od najvećih suvremenih poklonika vintage zvuka sedamdesetih i koji je prethodno snimio odlične albume s velikanima poput Earl 16 ("Natty Farming") i Milton Henry ("Branches and Leaves").

"Iroko Showcase Vol. 1: Zion" se, isto kao i prije navedeni albumi, sastoji iz šest vokalnih i šest dub verzija u kojima su Roberto Sanchez i kolega mu Herve Brizec provukli sve registre klasičnog reggaea i duba na vintage opremi njihovog studija Lone Ark, koji je tako rekući tehnička preslika kultnih jamajkanskih studija.

Sve ovo skupa je postavilo pozornicu za još jedan moderni klasik iz Lone Ark produkcije, a ova dvojica producenata su kao opsjednuti duhom velikog King Tubbyja uskrsnuli još jednom sve one dobre stvari koje su reggae i dub imali za ponuditi u svojem "zlatnom periodu".

Da jedno bude jasno, ovo je stari reggae koji i ne pokušava zvučati aktualno. Naprotiv, ovdje dominiraju spore, glomazne i masivne bas linije, koje se gotovo pa fizički manifestiraju u prostoru i guraju sve drugo na stranu te prelijepe melodične harmonije duhača, gitare i keyboarda ili melodike kao u "I Know", što se na zastrašujuće idealan način stapaju s Ellisovim gipkim i dubokim emocijama protkanim vokalom, koji kao da je stvoren samo za to.

Pri tome je tematski, Ellisov novi album, slično kao i davno objavljeni prethodni, pravcati Rasta-manifest; u "Zion" on opjevava ovu mitsku planinu koja je sinonim za sve ono što Babilon nije. Noelov glas ovdje ekstatično drhti i vibrira kao da pokušava obuzdati nadmoćno ushićenje. Tolika čežnja, tolika želja je ovdje prisutna. Ali i bijes. U "Jah Love" se tako poput sokola obrušava na Babilon, a u "Solution" i "Reggae Music" ističe sve blagodati reggaea za dušu, psihu i tijelo.

Upravo ono što je ova muzika prvotno i predstavljala za Jamajkance, a potom i sve nas ostale - sredstvo otpora i izbavljenja, duhovna podrška i snaga za savladati svakodnevicu - sve je to sažeto s puno vještine i ljubavi u Ellisovom novom albumu.