Uptown Records/Blackboard Jungle
Uptown Records/Blackboard Jungle 2014.
3. Travanj 2014

Blackboard Showcase vol.2 - Roberto Sánchez & The Rockers Disciples

Rockers reggae album

Dobra vijest za danas je da pred sobom imate recenziju albuma od benda za koji vjerojatno nikad niste čuli, iako ovi Francuzi postoje još od 2005. godine i iza sebe imaju nekoliko izdanja. Zašto je to tako ima svoje objašnjenje i u činjenici da će te o njima naći vrlo malo informacija na netu, a i ono malo je većinom na francuskom jeziku. Ne može se dovoljno često naglašavati potreba da svaki bend koji nešto drži do sebe ima nekakav press-kit ili barem biografiju dužu od tri rečenice. Posebno ako zaslužuje da se o njemu pročuje i sazna, kao što je slučaj s The Rockers Disciples, poznatima jednostavno i kao RockDis.

No, što je tu je. Za svoj novi album, koji je drugi dio serije nazvane "Blackboard Showcase" (sličnost u imenu s "Blackboard Jungle Dub" od Lee Perrya je vjerojatno namjerna), udružili su se s Robertom Sanchezom, producentom, inženjerom zvuka, pjevačem, stihoklepcu i muzičarem. Svoje allround djelovanje ovaj Španjolac koncentrirao je oko Lone Ark Riddim Force live benda i Lone Ark muzičkog studija, gdje je snimljen i jedan dio ovdje prisutnog materijala. Dok je ostatak novog albuma ovaj devetočlani sastav snimio u Rockers Uptown studiju (opet je i ovdje aludiranje na Pablov čuveni album "King Tubbys Meets Rockers Uptown" očigledno).

I s ovim dolazimo već i do stila ovih Francuza - radi se o rockers reggaeu, koji je puno dinamičniji od one drop reggaea, te na bazi consciousa i rootsa, što se ponajviše ispoljava u tekstovima pjesama. Evidentna je njihova želja da ožive taj topli, gusti i organični sound Perryevog Black Ark studija, što im je, na veliko i ugodno iznenađenje, dijelom i uspjelo. Pri tome se Rockers Disciples u ovih sedam pjesama i četiri dub verzije pokazuju kao muzički i tematski potkovan sastav - tu je melodična puhačka sekcija, razne ritmične perkusije, a sposobnost ritam sekcije izlazi najbolje na vidjelo u pjesmi kao što je "Rising Light" s odličnim shine eye gal riddimom (Black Uhuru). Na prethodnom "Reality Souljahs Meets Rockers Disciples" reinterpretirali su na svoj način fascinaciju nekih reggae artista za spaghetti western tematikom, koja je pored dalekoistočnih borilačkih vještina zauzimala veliku ulogu. Sjetimo se samo jamajkanskog reggae deejaya Roberta Brammera, koji je u sedamdesetim i osamdesetim čak objavljivao svoje radove pod pseudonimom Clint Eastwood, imenu glumca koji je se proslavio upravo ulogama u spomenutim westernima. Isto tako su se i Lee Perryevi The Upsetters oslanjali na spomenutu tematiku u nekim svojim ranim albumima s konca šezdesetih ("Clint Eastwood Rides Again" ili "The Good, The Bad And The Upsetters").

Uopće, kod ovog benda stacioniranog u sjevernofrancuskom gradu Rouen čini se da je se sve na svom mjestu. Odlikuje ih filigrana ritmika i melodioznost u zanimljivim aranžmanima. A harmonija vokala Roberta Sancheza podsjeća snažno na onu od Mighty Diamonds, koji su također kao i ovi kombinirali reggae s jakim rastafarijanskim utjecajima. Na tu očitu paralelu najviše ukazuju pjesme poput uvodne "New Day" ili "Some More". Također su jaka strana albuma četiri priložena duba, verzije pjesama "New Day", "Act True", "Fire" i "Problems", na kojima je sudjelovao i rečeni Sanchez, i prilikom čega najviše dolazi do izražaja rečena karakteristična nota Black Ark zvuka Lee Perrya. Mistična, iskonska džungla s lavom kao supstitutom za kralja, topla i kristalno čista izvorska voda, crvena, žuta i zelena boja koje lepršaju kroz prostor - svi ti simbolični atributi rastafarijanizma imaju svoj zvučni odjek u novom albumu ovih Francuza, teleportirajući jedan dio slavne prošlosti u sadašnjost. Za ljubitelje osviještenog i rukama opipljivog reggaea, prava poslastica.