Chapter Two/Kool Yu Foot
Chapter Two/Kool Yu Foot 2014.
1. Travanj 2014

Clinton Fearon - "Goodness"

Old school reggae album

Sloboda dolazi iznutra, ti pridoneseš svoj dio, ja svoj - ove naoči jednostavne, čak za nekog i infantilne poruke, koje tako konformno smatramo samopodrazumijevajućim, u današnjem vremenu hladnog oportunizma, licemjerja i izdanih nada dobivaju, nažalost, ponovno na snazi.

Iste te poruke koje je ne tako baš davno izgovarao i pokojni Bob Marley, i koje su se nekako na putu zagubile i razrelativizirale, oživljava i ponavlja u svom novom albumu Clinton Fearon, bivši pjevač kultnih The Gladiators sa svojim Boogie Brown Bandom. Upravo pjesme kao što je "Freedom" s navedenim odlomkom teksta, govore nam da ih je takvih potrebno danas više nego ikada prije. Suočeni s nezamislivom mračnom moći internacionalno igrajućih korporacija, krupnog kapitala i podivljale pohlepe uzvišene na pijedestal poželjnih osobina, njegov nam novi album dolazi kao melem na ranu.

"Goodness" je naziv njegovog već trećeg po redu albuma u svojstvu solo umjetnika, a pokazuje nam još jednom zašto smo nekoć zavoljeli onaj istinski i iskreni roots reggae kao sredstvo protiv svega lošeg ovog svjetskog teatra. Možda da sve ovo zvuči patetično i djetinje, ali koga je briga ako to zvuči ovako dobro kao ovih trinaest pjesama. Sve one stvari koje su nam se podsvjesno urezale u pamćenje i unutarnju emotivnu garnituru; one-drop hipnotika ritmova i binghi bubnjeva, koji se tako tromo ali impregnirajuće odvijaju, vibracije masivnog basa i slatka pratnja gitare, i u konačnici rustikalni Fearonov vokal, demonstriraju ovdje svoju potpunu snagu. Snagu praćenu iznenadnim pojava neočekivanih instrumenata kao što su gudači u "Talk With a Friend", u kombinaciji s čarom punog, zemljanog i snažnog big bend zvuka i izvrsnog pjevača. Zvučna se slika ovdje orijentira na žičanim instrumentima i off-beat perkusijama, te tek povremenim uplivima puhača i sinkopiranog klavira kao u pjesmi "Galang" i naslovnoj "Goodness".

Da, ovo je old-school u punom smislu riječi. Bez digitalne obrade i nekog znatnog naknadnog dotjerivanja, ovdje je akcent na sposobnosti i vještini prisutnih glazbenika, koji svakako da znaju svoj posao. To potvrđuju tako dobro u pjesmama kao uvodnoj i vrlo ritmičnoj "Another Party", sljedećoj atmosferičnoj "Blame Game", kao i s interpretacijom Marleyeve "Crazy Baldhead" u "Long Run Short Catch", te poluakustičnoj soul-baladi "Shadow" sa svim tim egzotičnim perkusija. "Goodness" je, baš kao i što mu sam naziv govori, album dobrog, sirovog i originalnog roots reggae zvuka, koji ponovno zbija naše redove, jer u svojim visokim neboderima: 'Babylon keep another party, and we're not there/but we will not lose ourselves' ("Another Party").

Don't sell your soul to the mighty dollar!