Lee "Scratch" Perry - "Destiny" - očekivanja su bila veća

Diversité
Diversité 2020.
17. Prosinac 2020

Dub Inc Acoustic

Akustični best of Dub Inca

Francuske reggae zvijezde Dub Inc objavili su akustični album jednostavnog naziva Dub Inc Acoustic. Album je nastao snimanjem starog studijskog materijala uživo na međunarodnoj turneji tijekom prethodnih godina. Ideja je bila da maksimalno pojednostavljene aranžmane njihovih prepoznatljivih hitova približe lokalnom stanovništvu. Dub Inc je svoju strukturu sveo na vokale, akustične gitare i razne perskusije uz izlete harmonike ili melodike, a s tom jednostavnom postavom dobili su bogatstvo pomalo melankoničnog zvuka.

Album otvara upečatljiva i idealistički nastrojena “Partout dans ce monde” koja se u originalu nalazi na albumu “Paradise”, a akustična sesija nastala je u Gomi (Demokratska republika Kongo). Na nju se spaja “Rude Boy” (Diversité 2003.) nastala na domaćem terenu Saint Étiennea, a pri ovoj izvedbi nije izgubila svoj izraziti žar koji je karakterističan za njihov najveći hit. Od starijih brojeva je tu i “Farafina” s albuma “Afrikya” koju je obilježila suradnja s Bomboro Kossom, a u akustičnoj varijanti pridružio im se i Alifa Naaba u glavnom gradu Burkine Faso, Ouagadougou. Bomboro Kosso i Alifa Naaba uz akustičnu gitaru vokalno nose “Farafinu” i u najboljem svijetlu predstavljaju Burkinu Faso.

Na Obali Bjelokosti u Abidjanu na pjesmi “Enfants des ghettos” ponovno se pojavljuje Alifa Naaba kao i Massa Dembele na uvijek atraktivnom afričkom žičanom instrumentu n’goniju. Dub Incu plovidba u afričke vode nikada nije bila strana, a na ovom izdanju zbog upečatljivih vokala s tog terena stječe se dojam da ima dominaciju iako u suštini nije tako. Alifa Naaba i Massa Dembele također su gosti na studijskom “Paradise” materijalu pa je zanimljivo vidjeti kako su se snašli i na uličnoj svirci. “Maché Bécif” nastao 2016. godine na “So What” također je odsvirana u Ouagadougou, a s istog albuma nadolaze “Exil” i “Love is a meaning” koje su snimane uživo u Meksiku. Album zaključuje “Tout ce qu'ils veulent” s “Hors contrôlea” snimana u Parisu koja je i u ovoj prilici očuvala svoju socijalno političku snagu.

Zanimljivost ovog albuma je kako sve pjesme odlično samostalno funkcioniraju izvan svojih matičnih izdanja, a iako dolaze s različitih albuma ipak zajedno čine čvrstu cjelinu. Dub Inc ovim izdanjem pokazuju kako jednostavnost bez pretjerane pompe oko glazbenog stvaranja donosi vrhunske rezultate.