×

Diversité
Diversité 2016.
21. Studeni 2016

Dub Inc – "So What"

Novo izdanje Dub Inc-a
Pred nama je šesti studijski album francuskih reggae prvaka Dub Inc-a koji se krije pod imenom "So What". Dostupan u raznim formatima, već se sada pokazuje kao dostojni nasljednik "Paradisea", nastavljajući sigurnim putem prepoznatljivog zvuka kojim su se ovi Francuzi proslavili u svijetu. Nakon što je virus gnjusnog rasta nacionalizma zahvatio gotovo svaki kutak jedinstvene Europe, bend kao Dub Inc svojim je porukama zajedništva i ljubavi svakako imao mnogo prostora za snažnu i žilavu borbu protiv upravo po njihovoj mjeri krojenog protivnika. Međutim, angažirani ali generički i srednjestrujaški tekstovi na lako slušljive reggae i dancehall podloge možda su i bolja solucija širenja poruke koju ovaj sastav iz Saint-Étiennea šalje već gotovo dvadeset godina. Uostalom, već su na prvih pet albuma pokazali da znaju kako privući nove, a zadržati stare fanove šireći svoju bazu sljedbenika svakim novim albumom. Uostalom, zabavnije je širiti zajedništvo plešući uz lako pamtljive refrene-slogane. Sasvim sam siguran da će i ovim albumom ovo jedinstveno društvo privući mnoštvo novih slušatelja koji će energično skakati i plesati na njihovim festivalima. Nažalost, nama najbliža destinacija za uživanje u live izvedbi „So What“ je trenutno Beč (5.12.), no siguran sam da će se tokom ljetne festivalske sezone pronaći i poneki povoljniji datum. A do tada ćemo preslušavati ovaj album u svojim domovima.

Što se samog albuma tiče, tri najupečatljivije pjesme ("Don't be a victim", "Triste époque" i "Grand Périple") već su obišle svijet u obliku singlova, čak i prije službenog izlaska albuma . Međutim, gotovo je cijeli album sastavljen po mjeri svakog Dub Inc sljedbenika, te će sasvim sigurno svatko pronaći još nekoliko radova po svojoj mjeri. Unatoč nedostatku hitova u rangu "Rude Boya", "Crazy Island" ili "Better Run", "No matter where you come from", "Don't be a victim" i "Rise up" će se pokazati kao sasvim dostojne, no u neku ruku trunku slabiji aduti u odnosu na prethodnike. No, tko zna, možda neka od navedenih i nadmaši dosadašnje adute. Iako je očito da su na ovom albumu igrali na siguran i prepoznatljiv zvuk, svi oni koji su uživali u toplom arapskom zvuku sjeverne Afrike koji je krasio dosadašnji rad benda, ovoga će se puta razočarati. Ne samo da su umanjili njegov utjecaj, već je isti gotovo potpuno nestao s albuma. Umjesto njega, ovaj je album u potpunosti ispunjen prepoznatljivim reggaeom i bendu prilagođenom dancehallu kojim su osvojili Europu, ali se i otisnuli na prekooceanske turneje. Razumljivo, ipak im je taj zvuk donio najveću slavu. Ta slava posebno je dojmljiva uz činjenicu da je bend svoju svjetsku slavu stekao potpuno samostalno, a tu su praksu nastavili i na „So What“, potpisujući autorstvo nad glazbom i tekstovima, producirajući te izdajući album potpuno samostalno. Upravo takvim primjerom, Dub Inc su ogledni primjerak da, osim promo agenata, glazbeniku danas nije potrebna velika mašinerija glazbene industrije da uspije. Unatoč velikom DIY duhu, Dub Inc uvijek, pa tako i sada, rado surađuju s kolegama. Na ovom albumu ta je čast pripala Naamanu na već više puta spomenutom "Don't be a victim" te talijanskim pop-reggae zvijezdama Mellow Mood na "Justice". I dok je Naaman, iako već ima dojmljive dosege, ime za koje će se tek čuti u reggae svijetu, Mellow Mood i Dub Inc je sasvim prirodna suradnja dva velika proizvoda europskog reggaea te su ovdje oduševili spajanjem dva potpuno različita stila u jednu skladnu cjelinu kritizirajući sve političko-socijalno- političke boljke svijeta u kojem živimo. A Naaman, poslušajte i prosudite sami. Mene je oduševio svojim vokalnim mogućnostima.

Imamo još jedan vrlo dobar album Dub Inca. Iako je kvalitetom neznatno ispod "Paradisea" i "Hors Controlea", sasvim je sigurno da će Dub Inc zadržati dominantan status reggae velikana. Uz Alpha Blondya, definitivno najpopularniji frankofoni reggae izvođači nastavljaju graditi međunarodni status, gradeći prepoznatljiv stil i zvuk te uvijek iznova pronalazeći put do novih fanova. „So What“ će im sigurno pomoći u tome, iako ostaje žal za nedostatkom udarnih hitova kojih su prethodni albumi bili prepuni. No, tko zna, možda s vremenom i „So What“ iznjedri ponekog velikana...