×

5. Veljača 2014

Dub Inc- "Paradise"

Najbolji album Dub Inca

Kada sam prije tri godine pisao o albumu „Hors Controle“, istaknuo sam rast kvalitete po albumima Dub Inc-a. Sada je pred nama najnoviji „Paradise“, njihov do sada najbolji uradak. Nikad popularniji Dub Inc. je u međuvremenu rasprodao Močvaru i odradio još tisuće ostalih svirki, a onda je iz studija izašao jedan od najboljih reggae albuma protekle godine.

"Paradise", za razliku od ujednačenosti „Hors Controlea“, ima uspona i padova. Međutim, izdvaja se nekoliko vrhunskih skladbi. Kada se spomene vrhunska skladba, teško je ne primjetiti "Faudagh", skladbu koja savršeno oslikava sklad zvukova arapske i subsaharske Afrike i stapa ih u vrlo dinamičan reggae zvuk. Postoji još nekoliko takvih skladbi („Il faut qu´on ose“), a sve u svemu, "Paradise" ima više afričkih utjecaja (bilo onih ispod ili iznad ekvatora) od svih dosadašnjih albuma zajedno, što čini pravo bogatstvo ovog albuma. Dancehall i new roots su uvijek bili prisutni u njihovom zvuku te su se tako i na ovom albumu pojavile pjesme s naglaskom na ove podžanrove. Početna pjesma, „Revolution“ upravo je jedna od tih new roots skladbi, a na čijem će zvuku i „vajbu“ francuskim reggae velikanima pozavidjeti i mnoge kolege s Jamajke. Dancehall talent dolazi u vidu energične „Sounds Good“ te kolaboracije s jednom od rasućih zvijezda jamajčanskog dancehalla, Skarrom Mucciem uz najveću party bombu albuma „They Want“. Siguran sam da će upravo te dvije pjesme biti as iz rukava na budućim koncertima Dub Inc.-a, koji je, još uvijek, prije svega live band. Jedina nepoznanica ostaje hoćemo li ikada imati priliku čuti „They Want“ u punoj postavi. Od ostalih gostiju treba spomenuti vrlo dobre Alifa Naabu i Metu Diu na „ Enfants de Ghettos“, dok je Jah Mason, jedan od trenutno najtraženijih reggae vokala, potpuno razočarao na „Only Love“, ali su stvar ipak izvukli Aurelien i Bouchkour. Za sam kraj albuma, ostaje nam još samo uživati u odličnoj dub skladbi „Dub Controle“. Osim navedenih na albumu se nalaze i najavni single „Chaque nouvelle page“, vrlo dobra pjesma „Paradise“ i druge.

„Paradise“ je odličan album izdan povodom novog koncertnog ciklusa, koji će nam, nadajmo se, vratiti Dub Inc u naše krajeve. Iako album odlično zvuči, siguran sam da se njegova prava čar krije u živoj svirci koja je uvijek bila glavni adut Dub Incorporationa. Sumirano, radi se o najboljem albumu Dub Inc-a u dosadašnjoj karijeri popraćenom odličnim gostima, odličnim reggaeom i vrhunskim skladom afričkih zvukova.