Sugar Shack
Sugar Shack 2014.
6. Veljača 2014

Talisman - "I-Surrection (Oldwah Deconstruction)"

Bolji od originala

Pravo je čudo to kako jedan, najbolje rečeno solidan roots reggae album u rukama dobrog dub majstora može zasjati u potpuno novom i puno boljem sjaju od originala! Krivac za mikserskim pultom ovaj put je Dave 'Oldwah' Sandford, muzičar s četrdesetogodišnjim iskustvom i koji je već radio na posljednjem Vibes albumu "Reminisce". Ponovno ujedinjeni dvojac Dehvan Thieno i Dennison Joseph, koji su kao Talisman djelovali u britanskoj reggae sceni još u kasnim sedamdesetima i osamdesetima, prošle godine su objavili svoj povratnički album "I-Surrection". U ovoj dub verziji rečenog album, Oldwah kao svoje uzore navodi King Tubbya, ali utjecaji Groucho Smyklea ("The Dub Factor") na njegov stil također su neporecivi.

"Dekonstrukcija" je glavna parola ovog albuma, i ne nalazi se slučajno u samom njegovu nazivu. Pojedini trakovi, kojih je ukupno dvanaest uključujući i dvije alternativne verzije, često malo toga imaju zajedničkog sa svojim izvorima. Dočim Oldwah ovdje paradira sa zaista klasičnim dub alatima, tipičnim za dub iz sedamdesetih i bez nekog opširnog korištenja efekata. Ovaj minimalistički pristup, koji oslikava i prirodu vokalnih verzija, doveden je pak do najviše forme prodirući u same srži originala i izvlačeći iz njih ključne elemente i poruke. Njegovi dubovi imaju puno prostora, žonglirajući spretno između više tonskih špura, te ubacujući i izbacujući pojedine instrumente. Trome ali masivne bas linije se vuku po trakovima i u nejednakim intervalima se stapaju s jakim ritmovima bubnjeva. Preko njih prelijeću gitarski chopovi, lebdeći synthovi i naglašeni dijelovi vokala. A zaista je šteta što ovdje nema puhača, koji bi idealno kompletirali zvučnu sliku.

Oldwah ipak svoju vještinu i stil ponajbolje demonstrira u brojevima kao što su "Greetings and Salutations", "Season For Freeman" i "Money" u kojima do izražaja nabolje dolazi njegov anti-gravitacijski način dub miksanja. Njega je pri tome malo ili nikako briga za izvornim inačicama, već tjera svoj neki film u kome se slobodno i po vlastitoj želji poigrava s master snimkama koje su mu dane netaknute i neizmiksane. Ali u slabijim brojevima poput "Old Wine", "Praise Jah" ili "Walk With Rastaman" i njemu su postavljene granice usred prosječnog materijala koji mu je bio na raspolaganju.

Unatoč tome, "Odlwah Deconstruction" kao cjelina i pored mjestimičnih padova, funkcionira vrlo dobro predstavljajući jednog odličnog dub majstora s unikatnom tehnikom, za kojeg se osobno nadam da će raditi na još puno budućih izdanja.

Moglo bi te zanimati