18. Veljača 2014

Rebelites - "Singles"

Bugarski reggae bend

Izrastao na fundamentima ranijeg benda Root Souljah, koji je 2007. godine kao prvi objavio jedan reggae album u Bugarskoj, ovaj sastav s ukupno devet članova nije samo po duhu povezan s Afrikom, već im i jedan od dvojice vokalista, Bisrat Mojo, dolazi direktno iz mitskog etiopijskog grada Addis Ababa. Od svog formiranja 2011. godine za sada su se ograničili na izdavanje pojedinačnih singlova, a ovdje je riječ o četiri vrlo fine roots reggae pjesme, koje začinjavaju s odmjerenom porcijom dub efekata za koje je zadužen Atina Djiliki. Dvojica osnivača ovog benda, Cvetan Čobanov (keyboard, saksofon) i Aleksandar Georgiev (gitara), skupa s istomišljenicima, očito su veliki obožavatelji klasičnog roots zvuka iz 'zlatne ere' reggaea, a stilski se mogu svrstati u new roots pokret. U "Are You Ready" celebriraju blage, ali duboke i čvrste bas linije, kao i dinamične ritmove bubnjeva. Preko njih uvode kratke keyboard minijature i nježne gitarske obrasce. Sve je podloženo izričitoj i perfektno usklađenoj harmoniji. U "I Want To Know" u rečeni konstrukt uvode i melodičnu puhačku sekciju, a posebno se ističu hipnotične bas linije Radoslava Zlatareva. Aranžmani su im suzdržani, ali jasni i vrlo slušljivi. S pjesmom "Legalize" apeliraju na priznanje i rehabilitaciju "dobre biljke". Ritmovi su ovdje puno izravniji, a dub efekti jači. Najbrža od ove četiri pjesme je "Mighty Lion" - ukorijenjena u early reggae stil s plesnim tempom i finom gitarskom pratnjom. Iako navode da koketiraju i s afrobeatom, toga u ovim četiri brojevima skoro pa i da nema.

Bit će da se radi o novijoj struji i aktualnijim dešavanjima, budući da ovi rasta sljedbenici iz Sofije imaju i druge singlove koji ovdje nisu obuhvaćeni. Kako god, ono što se može zaključiti iz ove ipak vrlo ograničene i kratke prezentacije je da su Rebelites s iskustvom potkovani sastav koji svoje pjesme snima uživo, s jasnim i razrađenim muzičkim stilom. Kojem pak za konačno etabliranje nedostaje pravi, dugosvirajući album s kojim bi sumirali svoj dosadašnji rad i pružili slušateljima jasniju sliku o sebi.