Diversité
Diversité 2022.
7. Listopad 2022

Dub Inc - "Futur" - sjajno uprizorena budućnost

Kvalitetna izvedba, opojne melodije
Stigao je još jedan album koji je nastao za vrijeme karantene kreirano pod snažnim iskustvom pandemijske izolacije. Francuski bend Dub Inc plasirao je svoj osmi album “Futur”, a kako je ekipa Dub Inca provela svoje izolacijske dane i kako je izgledao izlazak iz karantene pogledajte u nedavno objavljenom dokumentarcu "Jamais Seul".

Dub Inc objavili dokumentarni film "Jamais Seul"

Bend sam kaže da je nova ploča na tragu prethodnog albuma “Milions” no nadodala bih da je “Futur” zapravo optimirani nastavak prethodnika. Ekipa iz Dub Inc-a pronašla je formulu koja funkcionira kod publike: red reggae zvukova, red istočnjačkih harmonija, red elektronike i red tekstova koji se zalažu za pravedniji svijet. Prevedeno; na “Futuru” nema velikih iznenađenja, no unatoč tome novi album nosi mnogo hitova i nedvojbeno je najbolji album Dub Inca unazad nekoliko godina.

Mnogo je aktivističkih tema koje su Dub Inc obrađivali tijekom svoje dvadesetogodišnje karijere, a na osmom studijskom albumu zalažu se za kolektivnu snagu, suočavanje s klimatskim promjenama, geopolitičkim pitanjima i društvenim poteškoćama uz poruku da svatko mora reagirati i djelovati na svojoj razini postojanja. Dub Inc na novom albumu svoje brige o budućnosti pretaču u naivno nadanje da će se pojedinci konačno ujediniti i izgraditi svijet koji poštuje rase i ljudske izbore.

Ovaj pretežito roots album podebljan je synthwave elementima s često dobro izvedenim dramaturškim trenucima koji naglašavaju vrhunce pojedinih traka. Bas i sintisajzeri u kombinaciji pridonose održavanju ravnoteže i pametnim iskorištavanjem dub dionica. “Futur” kreće polagano s kombinacijom folka i reggae u “Allons Leur Dire” i pritom priprema slušatelje na tematsku perspektivu koju nudi ovo izdanje. Nastavlja se s gostovanjem Balika na “Nos Héros” te s “Tour De Monde” koja malo usporava tempo i postavlja električne orgulje u prvi plan. Album se počinje zakuhavati s elektro elementima na “Il Est Temps” na kojoj je gostovao Taïro, a pravi Dub Inc hitovi “Bad Boy” i “Mazal” nalaze se u kasnijoj fazi albuma. “Bad Boy” podebljao je Alborosie, a dok je fantastičnu “Mazal” upriličilo gostovanje alžirskog benda Democratoz koji se savršeno uklopio s istočnjačkim harmonijama Hakima "Bouchkour" Meridje. Album zatvara aranžmanski bogat “Doctor Dancehall”, još jedan hit iz Dub Inc tvornice hitova i veličanstvena “People Of The World” na kojoj gostuje mlada jamajčanska nada Kumar koji ponosno iskazuje svoje vokalne mogućnosti.

Unatoč pridržavanju radne formule Dub Inc s “Futurom” još jednom ugodno iznenađuje. Kvalitetna izvedba, opojne melodije s iznimno bogatim i pametno posloženim aranžmanima i univerzalnim temama u kojima se mogu pronaći mase diljem planete sjajno su uprizorile “Futur”. Da nas bar bolja budućnost i zaista očekuje.