RCA Records
RCA Records 2022.
1. Listopad 2022

Protoje - “Third Time's The Charm” - iznimno slojevit album za razvoj reggae glazbe

Reggae blago današnjice
Protoje je objavio novi album “Third Time's The Charm” koji je ujedno i svojevrsni nastavak odličnog albuma “In Search Of Lost Time”. Na novom albumu ovaj je jamajčanski glazbenik uz reggae kombinirao svoje hip hop korijene s naglaskom na r’n’b i soul. No u međuvremenu Protoje nije bio u potrazi za izgubljenim vremenom već predano radio na novom albumu na kojem se naglasak stavlja na jamajčanske korijene. Ovo izdanje donosi revitalizaciju roots zvuka uz najmoderniju produkciju koja kombinira senzibilitet novog doba i bogate otočke glazbene prošlosti. “Third Time's The Charm” niti jedan smjer ne stavlja u prvi plan već vrlo lukavo podmeće roots u trap, trap u hip hop, a hip hop natrag u roots. Na ovom albumu nema govora u ambicioznim hitovima koji lažnim “hajpom” osvajaju top ljestvice već Protoje nudi pametna rješenja kako implementirati stari reggae zvuk u modernu produkciju i novije žanrove.

Third Time's The Charm” protiče u melankoničnom raspoloženju, kao da je tijekom cijelog albuma Protoje utonuo u svoje stvaralaštvo ne razmišljajući u vanjskim faktorima i utjecajima velikih priča. Set je to od deset pjesama koje ne osvajaju na prvu, ali ostavljaju duboki značaj na današnji razvoj reggae glazbe. Album otvara “The Charm” koja donosi polagani skanking reggae ritam uz primjetne dub efekte, dok u narednoj “Hills” Protoje vrlo efektno pripovijeda o idiličnom razdoblju izolacije u brdima tijekom pandemije. Na “Family” je ugostio megazvijezdu Jesse Royala koji se lirički savršeno upotpunio s glavnim akterom. Trendovski reggae osjećaj prožima pjesmu "Ten Cane Row" koja je nastala s britanskom soul pjevačicom Jorjom Smithom, čiji su vokali u refrenu pjesme u kontrastu s Protojeovim. “Heavy Load” nosi retro-soul orkestralni aranžman koji idealno omeđuje tjeskobni, neodoljivi povici jamajčanskog pjevača Samoryja I.Late at Night” donosi suradnju s perspektivnom Lilom Iké koja ponovno briljira i stvara tjeskobnu atmosferu koja odgovara tematici progovaranja o nasilju na cestama Jamajke. “Late at Night” semplira pjesmu “Children of the Night” Pamele Hall, inače reggae obradu The Stylisticsa, američkih soul izvođača iz sedamdesetih godina. Album također dodatno obogaćuje jamajčanski glazbenik i producent Iotosh na “Here Comes The Morning”.

Protoje se ponovno primio posla koji kod njega podrazumijeva eksperimentiranje s različitim glazbenim žanrovima kako bi se otočka glazbena tradicija pomaknula unaprijed. "Third Time's The Charm” je iznimno slojevit album s tajanstvenim dubinama koje zahtijevaju mnogo opetovanog slušanja.