La Tempesta Dischi
La Tempesta Dischi 2016.
22. Kolovoz 2016

Paolo Baldini DubFiles - "At Song Embassy Papine Kingston 6"

Welcome to JA

U veljači 2015. godine je konačno došao i taj dan. Paolo Baldini spakirao je one stvari koje je smatrao apsolutno nužnim i odletio na Jamajku. Ali ovo nije kraj jedne priče, već njen početak, a ovaj talijanski producent nije bio netko kome je toliko dopizdio Babilon da se odlučio isprašiti prvim letom. Ne, Paolo je otišao s planom. Njegova prtljaga, taj veliki crveni kofer sadržavao je njegov mobilni studio za snimanje i miksanje. Nije bio ni sam. S njim na put je krenula šačica talijanskih glazbenika, članovi sastava Mellow Mood i Forelock, te antropolog Icir Mimina Di Muro i grafički novelist Davide Toffolo.

Bila je to svojevrsna talijanska znanstvena ekspedicija kao one u devetnaestom i dvadesetom stoljeću što su šarale Afrikom i snimale domorodačke napjeve i glazbene stilove. Samo ovaj put je umjesto Afrike destinacija bila Jamajka, točnije Kingston, ili još točnije Song Embassy Yard u Papine 6 Road, što je praktički geto kroz kojega se dolazi do renomiranog Kingston Dub Cluba. Tamo su, stigavši sretno na odrednicu, montirali i uspravili svoje zvučnike, prištekali kablove na Paolov mobilni studio, a antropolog Di Murro usmjerio kameru za snimanje da sve zabilježi za kasnija proučavanja i dokumentarni film i kroz tjedan dana su ugošćivali brojne tamošnje pjevače i glazbenike. Većinom nepoznate aktere koji su ovom prilikom vjerojatno po prvi put snimljeni. Iznimke su Micah Shemaiah, Damas i Hempress Sativa, koji već imaju međunarodnu reputaciju.

Trake snimljene u tih tjedan dana i koje su se potom našle na ovom albumu su nastajale spontano u tradicionalnom sound sistem stilu, bez prethodnih probi i u stvarnome vremenu su snimane i miksane. Bez ikakvih trikova. Jedna od najbitnijih spoznaja koju pruža ovaj album je ta da Jamajka ima naočigled nepresušni izvor artista, a oni za koje se čuje u inozemstvu su tek vrh ledena brijega. Ovdje se pokrivaju gotovo sve facete reggaea. Osviješteni roots, lovers, DJ i Singjay stilovi, dancehall, ragga, rub-a-dub... Što god srce poželi i to s iznenađujućom kvalitetom! Glazbena scena na Jamajci je nevjerojatno bogata i raznovrsna s mnoštvom talenata koji samo čekaju da budu otkriveni.

Paolo Baldini ovdje također pokazuje zašto je jedan od najpoznatijih i najboljih producenata i dub majstora u Italiji. Gotovo instinktivno on osjeća kakva glazbena podloga najbolje odgovara njegovom trenutnom gostu na mikrofonu. Slično kao i njegove preteče King Tubby i Lee 'Scratch' Perry, koji su u sedamdesetima radili po sličnom principu i tako otkrili neke od najvećih imena reggaea. Tako se nešto vjerojatno neće više ponoviti, barem ne u tolikoj mjeri i na taj način, ali je ovo izvrstan pokazatelj koliko je reggae u svojoj matičnoj državi još uvijek živ, bogat i svakidašnji.