La Tempesta International
La Tempesta International 2015.
27. Travanj 2015

Mellow Mood - "2 the World"

Prošlo je samo deset mjeseci od njihovog posljednjeg albuma "Twinz", a Mellow Mood imaju već novi!

Ali ima tu još nešto što nije vidljivo na prvi pogled. U samom naslovu novog albuma ovih Talijana, okupljenih oko blizanaca Jacoba i L.O. Garzie, se kriju dvije poruke. Jednom je to da žele svijetu pokazati kako sada zvuče u izmijenjenoj, reklo bi se krnjoj postavi. Naime, u međuvremenu su ostali bez cijele brass sekcije i njihov sadašnji zvuk je reduciran na bas, keyboard, bubnjeve i mjestimičnu gitaru. No ono što bi se kod nekih učinilo kao hendikep, za Mellow Mood se neočekivano ispostavilo kao pravi blagoslov.

Zajedno sa stalnim producentom Paolo Baldinijem, usudili su se na jedan više eksperimentalan pristup, što je u finalnom obliku donijelo više raznovrsnosti nego što je to bio slučaj u prethodna tri albuma. Tako su plesni dancehall brojevi s digitalnim 80's štihom poput "Everything She Want" i "Weh Yuh Trend" našli svoje mjesto među ovih ukupno trinaest skladbi i jednim "Intro". Pri tome su i u ranijim izdanjima rado prerađivali utjecaje, recimo rocksteadya ili klupske glazbe.

Još jedan integralni dio od Mellow Mood su razni i brojni gosti kao co-vokalisti na albumima. Dok su prije prevagu odnosili gosti iz Italije, na novom albumu je više Jamajkanaca. I to već nešto govori - "2 the World" je njihovo najjamajkanskije izdanje do sad. U tome pogledu, alborosievska "Inna Jamaica part 2" s Forelock i Hempress Sativa se pokazuje kao jasno opredjeljenje u kome pravcu sada idu ovi Talijani. U istu shemu se uklapa i hitična "Criminal", otpjevana s Andrew I u također Alborosievom stilu zaraznih ritmova i još zaraznijih refrena.

Tu je primjerice i Jah9, koja u atmosferičnoj "Wipe Away" uz spore roots ritmove izlaže svoje angažirane stihove. U prisnoj i zaljubljenoj "Extra Love" čast si daje vokalistica Tanya Stephens, dok se Gideon i Selah pridružuju u himničnoj "Twinz Invasion". Između svega toga iskače lagana balada "Love Mama" u pratnji akustične gitare i nyabinghi perkusija, a u istom rangu je i "Bun Mi Heart" s minimalističkom gitarom i tromim ritmom bubnjeva. Nadalje, sa "Sufferation" su isporučili zapaljivu, društveno-kritičnu roots reggae bombicu prve klase!

Činjenicom da tako nešto dobro dolazi iz Italije, dolazimo do druge poruke, skrivene u naslovu albuma - općeprihvaćeno je da Mellow Mood spadaju među predvodnike talijanskog reggaea. Što su dokazali ne samo konstantnim usponom od formiranja 2009. godine, već i internacionalnim uspjehom. Ovime žele ne samo sebe, već i domaću talijansku scenu kao takvu pozicionirati na globalnom planu u jeku novog reggae revivala. Nema sumnje da će to i postići.