Spona
Spona 2015.
2. Svibanj 2015

Radio Aktiv - "Stvarnost između reklama"

Grije li nas isto sunce?

Što to ima u ovom pulsko-zagrebačkom sastavu da mu je donijelo takav uspon kakav je rijetko viđen na ovim prostorima? U svega četiri godine, pokupio je pobjede na dva bitna demo festivala, prije dvije godine pala je i nagrada za najbolji mladi bend Fender Mega muzike, a njihov debitantski album "Grije nas isto sunce" bio je nominiran za Porina u kategoriji Najbolji novi izvođač. Da li su to njihovi, kako oni to kažu, tekstovi društveno-osobne tematike u kojima iscrtavaju hrvatsku zbilju, koja je takva kakva je, ali s puno za njih tipične pozitive, pa i šarma? Ili je razlog možda njihova zabavna smjesa ska, punka, rocka, reggaea i world elemenata, s autentičnim hrvatskim premazom?

Ako se govori o uzrocima njihovog uspjeha, bez onoga našeg poznatog hrvatskog jala, koji mora sve što je iole uspješno utapati u glib, onda se ne smije izostaviti ni uloga pjevača Branimira Čubrila, koji je sa svojim vokalom izgradio čvrst i nezamjenjiv identitet benda. Može biti da sve ovo ima neke veze, a možda su se Radio Aktiv samo našli na pravom mjestu u pravo vrijeme? Srećom, s novim, drugim po redu albumom naslovljen "Stvarnost između reklama" neke stvari se mogu konačno raščistiti.

Već s najavnim singlovima "Isto sunce", koji se tekstualno referencira na naslov prethodnog albuma, i "Jure, žure", Radio Aktiv su prihvatili izazov problema drugog albuma te u skladateljskom i produkcijskom smislu ušaltali u veću brzinu. Sve traženiji mladi producent Mark Mrakovčić je ovdje za produkcijskoj konzoli, a društvo su mu pri tome pravili i članovi benda Čubrilo i Vidulin. S "Isto sunce" riječ je o jednoj krajnje humanističkoj himni s pamtljivim refrenima, melodičnim duhačima, sinkopiranim gitarskim pasažama i zaraznim reggae ritmovima. U "Jure, žure", protiv hektičnog suvremenog načina života žongliraju u poznatoj maniri s punk, reggae i ska uplivima, s naglaskom na zabavu i ples.

Premda se svako malo dotiču ozbiljnih tema, Radio Aktiv uvijek uspijevaju zadržati tu svoju lakoću i neopterećenost, što je ključ njihova dobrog prijema kod publike i festivalske kritike, iako se to povremeno može učiniti i malo površno. Ostatak albuma s ukupno trinaest skladbi, prati manje više istu shemu dinamičnih ska plesalica, s mjestimičnim izletima u punk/rock i reggae vode, te uplivima popa i world musica. Pri tome u "Ostavimo trag" spuštaju tempo na finu, atmosferičnu i tihu baladu, kao i ugodni reggae u nostalgičnoj "Par minuta ljeta", dok se u "Ovo nije san" okreću plesnim pop/funk motivima, a glavnu vokalnu ulogu preuzima Geby.

Sve u svemu, "Stvarnost između reklama" je u usporedbi s prethodnim albumom, puno sofisticiranije izdanje s nekoliko iznenađenja (kao što je primjerice spomenuta "Ovo nije san"), u kome su Radio Aktiv svoje kvalitete doveli do vrhunca. A one su pamtljivi tekstovi, koji zapravo nešto i govore, te zabavni, dinamični, i najposlije vrlo radiofonični ska, obogaćen brojnim drugim utjecajima za ugodno slušanje, zadovoljno cupkanje i divlji ples.