25. Studeni 2015

Dubvisionist - "DV IV"

U detalju je dub
S tipičnim njemačkim pragmatizmom, svoj novi album nazvao je ukratko "DV IV". Dešifrirano to znači otprilike nešto kao "dubvision, četvrti dio", a u prenesenom značenju radi se o nastavku njegove vizije duba, koju je već opsežno elaborirao u prijašnjim izdanjima - samostalnim albumima i kompilacijama. Ali njegova muzička priča seže još puno dalje u prošlost. Felix Wolter AKA Dubvisionist bio je član prvog njemačkog reggae benda The Vision, koji je operirao u davnim osamdesetim, a ušli su u ljetopise snimivši prvi dub album u Njemačkoj, zvao se "Dubvision".

Nakon raspada spomenutog benda, ostao je aktivan sve do danas u miksanju i produkciji i nešto je kao siva eminencija njemačkog duba. Tako rekući, stari majstor koji je djelovao formativno i inspirativno na cijelu njemačku dub i reggae scenu okupljenu oko Echo Beach labela. U proteklim godinama je prvenstveno miksao albume za The Senior Allstars, a Markus Dassmann iz rečenog sastava mu je asistirao na realizaciji ovog novog albuma.

Praktički solo (uz tek malu pomoć Marco Baresija iz Far East Banda s dodatnim perkusijama), njih dvojica su odsvirali sve instrumentalne dionice bubnjeva, basa, gitare i keyboarda, a sam Wolter AKA Dubvisionist je onda odradio ostatak. Sa sigurnošću gotovo tridesetogodišnjeg iskustva, prefrigani Dubvisionist vješto izbjegava neke ustaljene i prožvakane obrasce te se odvažuje kročiti u eksperimente kao u americanom inspiriranom "Close to the Sun"; prostrana slide-gitara živopisno prati let cvrkutavih kukaca preko sunčanog polja ispunjenog udaljenim crkvenim zvonima, pri čemu tek lagani gitarski skank i krupni bas vežu u obrisima cijelu priču s dubom.

Isti je slučaj s "Highway to Heaven", poluakustičnom instrumentalnom baladom u kojoj tek odjekujući udarci bubnjeva odaju da se iza toga krije određena dub premisa. Dubvisionist igra na efektne detalje, egzotične samplove, razne zvučne teksture i stilističke sitnice, koje svoju čaroliju otkrivaju tek pri pozornijem slušanju. Ništa manje eksperimentalno i neobično Dubvisionist ne zvuči i kad dođe do - nazovimo to tako - standardnih dub obrazaca kao u dinamičnom steppers komadu "Dubbalader" u kome masivne bas linije griju slojevi toplih keyboard pasaža.

U atmosferičnom i sporom "Salem Frog Dub" se koristi kreketanjem žaba da bi izazvao gotovo hipnotični učinak, pojačano horizontalnim pokrovom teških bas linija i gustim delay/reverb efektima. Dok u "Samata Dub" repetitivni bas riddim i šibajući ritam prkose sili gravitacije. Dubvisionist ovdje sve podvrgava jednom jedinom cilju - sve stilske kombinacije, razne samplove, aranžmane i miks - a to je jedna sazrela, pomno razrađena i vješto provedena vizija duba jednog veterana.