Echo Beach
Echo Beach 2015.
9. Studeni 2015

Umberto Echo - "The Name of the Dub"

Povratak na početak
Nekima će sve ovo zazvučati odnekud poznato - Umberto Echo, "Name of the Dub" - pa to je preočita aluzija na talijanskog pisca Umberto Eco i njegov roman "Name of the Rose" ("Ime ruže") po kojem je snimljen i istoimeni film sa Sean Conneryjem u glavnoj ulozi. Ali kakve to sve ima veze s dubom? Pa i nema baš nešto, osim što je ovaj njemački producent odabrao malo premodificiranu verziju imena ovog Talijana za svoj umjetnički pseudonim. Isto je uradio i s naslovom svog novog, četvrtog po redu albuma.

Ali tu i prestaje svaka podudarnost s rečenim romanom - nema ovdje te suptilne subverzije i kritike trenutnog duha i vremena. Tako rekući, ništa skandalozno. Za razliku od prethodnog albuma u kome je ispitivao mogućnosti spajanja jazza i duba do krajnjih granica. Iako je konačni rezultat toga albuma ostavio dosta prostora za rezigniranost: "Elevator Dub" je uglavnom zvučao toliko zanimljivo koliko i glazba koja se vrti u malo skupljim liftovima ne bi li se nekako skratilo vrijeme između dva kata. Mada je vjerojatno on sam s tim htio reći da je to bila glazba za uzdizanje.

No, kako god bilo, njegov novi album zato pršti energijom i širokim rasponom klasičnog i suvremenog duba te dubstepa, hip hopa i čega već sve ne između toga. Ono što zaista pri tome iznenađuje, je koliko spretno i tečno Umberto Echo to sve stapa, spaja, kroji i miješa u vrlo rafinirane, filigrane i čvrste trake. A ovaj Nijemac zaista nije minimalist i ne štedi na ritmu i basu te prostranim duhačima, oštrim synthovima i sijekućim gitarama ili svakojakim efektima. Dapače, doslovce se razbacuje s tim u ovih ukupno petnaest traka. Ne ograničava se uopće u svom stilu te uzima ono što misli da je najbolje od svega, a pri tome pokazuje vrlo sretnu ruku i vragoliju u miksu.

"Name of the Dub" je doista raznovrstan album, koji iza gotovo svakog ugla dočekuje s nekim novim iznenađenjem. Velika prednost je i ta što je na raspolaganju imao materijale od Mellow Mood ("Dat's Me"), Dubmatix ("Pull Up Selector"), The Senior Allstars ("I Dare You"), Dub Inc. ("No Doubt") te drugih, ništa manje kvalitetnih izvođača.

Među njima se nalazi i Umbertova verzija Dub Syndicate komada "Dub Is All I Got" s njihovog posljednjeg albuma "Hard Food", a s kojom je zastupljen i na novom istoimenom Style Scott tribute albumu izdavačke kuće Echo Beach. Sve u svemu, nakon što je u prošlosti znao podbaciti s isforsiranim eksperimentima i pokazao veliki potencijal za sjebati čitavu stvar, njegovo novo izdanje je dobrodošlo vraćanje na polaznu točku gdje je dub i reggae ponovno u centru njegova interesa. Pri tome nikad nije zvučao ovako stabilno i uvjerljivo.