Echo Beach
Echo Beach 2015.
24. Srpanj 2015

The Senior Allstars - "Dub From Jamdown - Darker Than Blue"

Soul - reggae - dub
Postoje albumi s dugom pozadinskom pričom, a ovaj je jedan od njih. "Dub From Jamdown – Darker Than Blue" je reinterpretacija jedne ranije kompilacije od Blood & Fire labela s naslovom "Darker Than Blue: Soul From Jamdown 1973-1977". Na rečenoj kompilaciji iz 2001. godine zabilježene su reggae interpretacije poznatih američkih soul hitova, otpjevanih nanovo u reggae aranžmanima od strane velikih jamajkanskih vokalista poput Ken Boothe, Boris Gardiner, Junior Murvin i drugih. Iako to nije bio prvi takav pokušaj spajanja američkog soula i jamajkanskog reggaea (tome je prethodila slična kompilacija Soul Jazz Recordsa), upravo je ova kompilacija naišla na brojne pohvale, kako radi odabira pjesmama, tako i samih prvoklasnih reggae aranžmana.

Reklo bi se da je tu i kraj jedne uspješne priče, ali tu na scenu stupa njemački Echo Beach label, s kojim su Senior Allstars već surađivali na prethodnim albumima. Početkom prošle godine ovaj četveročlani sastav dobiva ponudu da na svoj način reinterpretira na početku spomenutu kompilaciju. Ovi pristaju i ponovno snimaju sve aranžmane, te ih podvrgavaju dub tretmanu. Iz toga procesa je proizašlo trinaest vrhunski aranžiranih i miksanih traka, koje dubom povezuju elemente soula, jazza i reggaea.

Ukupni ugođaj albuma je psihodeličan, opušten i zarazno melodičan, a na puno mjesta se u prvi red probijaju uhu poznate melodije kao tople i bubreće pasaže orgulja ili raskalašene solaže koje su ostale još od prvobitnih soul originala. Klavirske minijature se tu razigrano u jazz maniri pletu oko čvrstih bas linija ("Get Ready"). Isto kao i filigrana ritmika praćena psihodeličnim gitarskim ekshibicijama u "Slipping into Darkness" i "Darker Than Blue". Pri tome svako malo dinamiku snažnih baseva prozračuju uplivima lepršave melodike kao u "Get Involved". Dub tehnika, koja se primjenjuje na albumu dosljedno prati školu King Tubbyja s ekstravagantnim efektima, ali pri tome ne narušavajući prirodni protok melodije i ritma. Tako je čitav album iznimno fluidan i ugodan za slušanje, te ima šarm i auru klasičnih dub/reggae izdanja iz sedamdesetih.

The Senior Allstars su se već u prethodnim izdanjima pokazali kao iznimno potkovan sastav, koji se vidi u tradiciji legendarnih jamajkanskih studijskih bendova kao što su The Aggrovators ili The Revolutionaries, a svoje su umijeće također iskazali u prethodnih sedam albuma računajući i odlični "In Dub" od prije četiri godine. Imajući u vidu da je puno sličnih pokušaja otišlo u lošem smjeru - primjerice reggae interpretacije albuma od Pink Floyda, Beatles ili Michaela Jacksona od strane Easy Star Allstarsa, ili reggae verzije od The Police ("Dubxanne"), a ništa bolja nije ni recimo reggae verzija Nirvaninog albuma "Nevermind" od Little Roy ("Battle for Seattle"), Senior Allstars su ovdje uspjeli gdje su mnogi prije njih zakazali isporučivši album u kojemu se može od početka do kraja naprosto uživati.