Irie Ites, Evidence Music
Irie Ites, Evidence Music 2024.
17. Travanj 2024

Cjelovit reggae album Solo Bantona
Davno je bilo kada se Solo Banton nakon višegodišnje karijere tonca odlučio za zaokret u smjeru stvaranja vlastite muzike. Solo je odmah prepoznat zbog svog vintage deejay stila, a vrijeme provedeno iza tonskog pulta zasigurno je pridonijelo u kvaliteti autorskog materijala s kojim se prometnuo u jednog od “najčvršćih” reggae autora iz Europe. Kroz godine je surađivao s mnogim izvođačima, a svojevremeno je proputovao cijelu Europu s Upper Cut Bandom s kojima je istesao iskustvo na klupskim i festivalskim pozornicama.

Solo Banton i ekipa okupljena oko njega, uključujući ugledne glazbenike poput The Ligeriansa, Russ D-a, Narama & Arta, West Fingae odlučili su udružiti snage kako bi izrežirali novi album Solo Bantona “In this Time”, koji se krajem ožujka pojavio u zajedničkom izdanju Irie Itesa i Evidence Musica. Riddimi su prilagođeni njegovom stilu pjevanja, a na albumu se pridružio Joe Yorke, mlada bristolska nada roots/reggae/dub zvuka kojeg smo imali svojevremeno prilike bolje upoznati u emisiji Reggae Fever. Joe Yorke je svojim falsetnim glasom upriličio “Acting Like That” u kojoj je nadopunio Solov prepoznatljiv vokal. Upečatljiva naslovna “In This Time” strši buntovnošću i ukazivanjem na društvene nejednakosti koje nas zaskaču u svakom segmentu društva. Jamajčanin Spectacular se ukazao sa svojim hrapavim glasom na "Don't It" u raggamuffin stilu, a zajedno su se upotpunili na Ram Dancehall Riddimu. Novi 420 nam je pred vratima, a “Aroma” je novi ganja roots hit koji će se zasigurno vrtjeti ove subote diljem svijeta. “In This Time” su zakucali četiri dub verzije pjesama s albuma u produkciji Roberta Sancheza. Robert Sanchez je pokazao svoje umijeće na prošlogodišnjem Escape The City Festivalu, a njegove vještine miksanja dub vezijama na “In this Time” došle su u potpunosti do izražaja. Solo Banton je pametno i nepretenciozno složio ekipu koja je pokazala sve svoje kvalitete na ovom izdanju, a odličan rezultat dobiven ovom križaljkom je pokazatelj kako bi dobar europski roots prožet dubom album trebao zvučati. “In this Time” je popraćen s nekoliko video spotova prije i poslije izlaska što je pripomoglo da album dođe do šire publike jer danas muzika nažalost više nije medij koji se “samo” sluša pa uzročno/posljedično singlovi bez popratnog video spotova ne dolaze do izražaja, bez obzira na kvalitetu pjesme.

Solo Bantonu nije potrebno etabliranje na europskoj reggae sceni jer je sa svojim ranijim materijalima i suradnjama se dokazao kao muzičar s tehničkim znanjem koje je iskovao kao tonac, a kombinacija iskustva i znanja otvorila su mu vrata za samostalnu autorsku putanju. Puno životnih i socijalnih lekcija Solo Banton prolazi u “In this Time” što i priliči za reggae glazbu, a budućnost će pokazati hoće li album ostati kao relevantan zapis današnjeg vremena ili će izblijedit u moru izdanja kojima smo svakodnevno bombardirani.