Steppa Records
Steppa Records 2014.
24. Rujan 2014

Dub Dynasty - "Thundering Mantis"

Dub dinastija u pravom smislu

Da, da, svijet je postao kompliciran. Zna to i Wellette Seyon, jedna od međunarodne ekipe gostujućih pjevača okupljenih na ovom albumu.

U uvodnoj pjesmi "Blessed Ithiopia", ona u rečenoj zemlji vidi jednu vrstu obećane utopije u kojoj nema mjesta bezdušnosti i nedaćama sadašnjice. Misticizam pomiješan s dobrom dozom new age-eskapizma proteže se uostalom kroz cijeli "Thundering Mantis", novi i drugi po redu album od Dub Dynasty. Uključujući i spoken word pasaže u "Welcome The Lion On Your Path" stanovitog gurua koji se odaziva na ime Mooji. U "Black Rose" tema su problemi droge i prostitucije među mladima, a neka bolja vremena istine i pravde se prizivaju u "Evil Fi Bun". Ovo načelo visoko produhovljene inačice UK duba, koja se transportira putem tvrdih i radikalnih steppers ritmova i tonama teških bas linija, nastavlja tradiciju dua Alpha & Omega, koji ovdje figurira kao direktna inspiracija mladom britanskom producentu, DJ-u i vlasniku Steppas Recodsa, Benu Alphi AKA Alpha Steppa. Osim što su povezani u muzičkom smislu, Ben Alpha je također rodbinski povezan s rečenim duom. John Sprosen mu je otac, a sestrić je od Christine Woodbridge - znači dub dinastija u pravom smislu.

Za svoj novi album s devet vokalnih i isto toliko pratećih dub verzija, ovaj obiteljski dub-trio okupio je vokaliste od Jamajke i Amerike do Europe i Afrike. Neki od njih, poput prije spomenute Wellette Seyon, te Prince David i Cian Fin su blagoslovljeni prelijepim glasovima, dok su drugi, kao Ras Tinny i N'goni, majstori u militantnom skandiranju stihova. Taj močvarni, gusti i mistični muzički DNK od Alpha & Omega igra sasvim očekivano veliku ulogu i u Dub Dynasty. Baraže istih onih stihijskih steppers ritmova i treštećih baseva, potenciranih do granice bola - jer spiritualnost treba malo i da boli - začinjavaju opuštajući i egzotični zvukovi džungle, ili kao u "Ever Powering Medicine" tajanstveni plemenski bubnjevi, te fine melodije flaute od Don Fea. Dok su pak u Alpha & Omega kombinirali analogno s digitalnim i zadržavali tu neku roots komponentu, zvuk Od Dub Dynasty je naprotiv kompletno u elektronskom điru. Zaokret ka više klupskoj bas i sound system sceni je ono novo što je unio Ben Alpha u cijelu ovu priču. Time je se ipak izgubila čitava jedna dimenzija koja je činila njihovu muziku unikatnom - ako već mora biti, onda se bolje držati izvornih Alpha & Omega.