VP Records
VP Records 2014.
22. Rujan 2014

Augustus Pablo - "Born to Dub You"

Iz reggae arhiva

"Teško za naći" ili "do sada neobjavljeno" su riječi koje automatski pale crvene lampice kod svakog vintage dub i reggae entuzijasta. Nije, naime, tajna da još uvijek hrpa nikad objavljenih materijala iz Zlatne ere reggaea kupi prašinu po zaboravljenim jamajkanskim lokacijama. Kad se tome pridoda niz niskotiražnih izdanja, koja su danas gotovo pa nemoguća nabaviti, onda se nude neslućene mogućnosti sastavljanja novih kompilacija i albuma.

Neki od tih materijala su s pravom još u ono vrijeme odbačeni i nisu nikad objavljeni, ali tu i tamo se pronađenu i poneki zaboravljeni dragulji. Pod uvjetom sretnih okolnosti, kao što je slučaj s ovom kolekcijom iz riznice kultnog producenta Gussie Clarkea. Kao nadopuna nedavno objavljene retrospektive njegova rada iz ranog perioda u obliku duplog CD-a "Gussie presenting The Right Tracks", na red je došao i "Born to Dub You", skup rijetkih i neobjavljenih trakova koje potpisuje Augustus Pablo.

Ovaj sjajni jamajkanski producent i slavni svirač melodice je svoj najveći uspon imao u sedamdesetim i prvoj polovici osamdesetih. Nezaboravna je njegova kolaboracija s King Tubbyem u "Augustus Pablo/King Tubby Meets Rockers Uptown", dub verziji Jacob Millerovog "Who Say Jah No Dread" iz 1975. godine, a istoimeni trak i dan danas slovi za jedan od, ako ne i najbolji dub ikad snimljen.

U takvoj vrhunskoj formi nam se prezentira i u ovih ukupno deset trakova. Dočim, su od toga dvije nikad objavljene verzije Horace Andyeva klasika "Skylarking", te isto tako dvije gotovo pa nemoguće za nabaviti verzije naslovne "Born To Dub You". Sve su snimke nanovo remasterirane s opskurnih 7 i 12 inčeva, te kao "Believe A Dub", verzija Gergory Isaacsove "Oh No I Can't Belive" s originalnih i ultra-rijetkih jamajkanskih 45-ica. Prava poslastica, znači, za fanatične kolekcionare, ali i za novopridošle reggae fanove.

No, osim što ovo izdanje ima neporecivu kolekcionarsku vrijednost, isto toliko je i ugodno za slušanje. Harmonija Pablove egzotične i maglovite melodice dominira, praćena razigranom reggae-gitarom, masnim bas linijama i jakom ritmikom. Uz onaj karakteristični analogni zvuk iz vremena kad je snimanje i produkcija još uvijek bilo težak "ručni rad". A u preko sedam minuta dugim, vokal plus dub showcaseima "No Entry" i "Classical Ilusion (12" version)" može se diviti radu dub majstora King Jammya.

Naslovnica albuma je također priča za sebe. Na njoj je fotka snimljena u New Yorku prilikom jedne posjete Pabla i njegovih prijatelja. U pozadini se vide srušeni blizanci Svjetskog trgovačkog centra, a pokojni Pablo je toliko ispao zamrljan da se od njega vidi samo silueta. Proziran i neuhvatljiv poput duha, kao i svojevremeno zvuk njegove melodike.