iSeed Industries LLC
iSeed Industries LLC 2014.
24. Lipanj 2014

Tribal Seeds - "Representing"

Moderni roots reggae

Melodija tradicionalne quene, južnoameričke flaute u otvaranju albuma ide odlično uz veliku, na naslovnici naslikanu kamenu glavu s misteriozno afričkim crtama, kakve su pronađene na području današnje Guatemale, dok u pozadini stoluje egipatska sfinga u cijeloj svojoj gracioznosti.

"Representing" je naziv njihovog novog albuma nakon petogodišnje diskografske pauze, s kojim ova šesteročlana skupina iz San Diega predstavlja američku inačicu reggaea. Razumije se, s jakim utjecajima rocka i nedvojbenom srednje i južnoameričkom buntovničkom notom. Njihovi muzički idoli su, kako sami navode, britanski reggae-punkeri Steel Pulse (vjerojatno dok se ovi još nisu bili pretvorili u oportunističke reggae-pop karikature), te kultni Midnite i naravno, Bob Marley. Upravo gostovanjem Vaughna Benjamina iz spomenutog Midnitea u uvodnoj naslovnoj pjesmi, kao i sudjelovanjem Don Carlosa u "Blood Clot" i Mykal Rosea u "Herbal Stock", ovi Kalifornijci na najbolji način odaju priznanje svojim uzorima.

Tribal Seeds su neprikosnoveni pripadnici američke new-roots scene, čiji akteri su recimo i Rebelution, s kojima nerijetko dijele binu, kao i s legendarnim Wailersima, Skrillexom (sic!), SOJA i raznim drugim. Ili pak s njihovim sugrađanima iz Slightly Stupid, čiji pjevač Kyle McDonald s prepoznatljivim falsetnim vokalom si je dao čast na jednoj od ponajboljih pjesama albuma, "In Your Area". Za "Representing" kažu da im je do sada najbolje izdanje, možda i radi pet godina dugog procesa nastajanja, zbog čega su već bili počeli dobivati prijetnje ogorčenih fanova - ludi Amerikanci. Utjecaji njihove dosadašnje koncertne putanje, koja je pored S.A.D.-a obuhvaćala Meksiko, Guam, Arubu i Havaje, jer u Europu još nisu kao i sve njihove kolege uspjeli zakoračiti, oslikava se i u ovih ukupno dvanaest pjesama. Tako se uz karakterističnu opuštenost i masu pozitivnih vibracija, koje su davale ton i u njihovim prethodnim izdanjima, Tribal Seeds s novim materijalom prikazuju lirički dosta uznapredovalim, osvrćući se pri tome na južnoameričku plesnost ("Rock The Night") , latinoamerički revolt ("Blood Clot") i sjevernoameričku sentimentalnost ("Ruined" i "Undercover Lover"). Mističnost i ozbiljnost, koje su im je prije nedostajale, sada imaju u obliku gostovanja pjevača Midnitea u "Representing", kao i brojevima poput "Moonlight", gdje doživljaj iskonske prirode uzdižu na jednu gotovo spiritualnu razinu.

Iako djeluju odraslo, ostali su pozitivni, a njihov zvuk i dalje odlikuje moderni roots reggae, pri tome se kao glavni autori ističu braća Steven i Tony-Ray. Dok je prvi zadužen za tekstove, drugi zajedno s ostatkom benda radi na aranžmanima. Premda se sa svim raspoloživim snagama protiv toga odupiru mjestimice uvodeći egzotične instrumente kao što su flauta i tribalni bubnjevi ("Representing"), klavirskim minijaturama ("Lonely Night") i raznim kolaboracijama (pored navedenih, tu su i Gonzo & New Kingston), kao i dub uplivima ("In Your Area"), Seedsima se ipak sporadično otimaju predvidljivi roots reggae šabloni, koji ih vraćaju u prijašnji prosječni summer-reggae. Ali napor da se toga konačno otarase bez da izgube svoj šarm, evidentan je na ovom novom albumu, koji im je do sada zaista najbolji.