Tribal Seeds - “Ancient Blood“ – drevna krv teče našim venama
2024.
17. Veljača 2024

Album koji svojom raznovrsnosti nadmašuje sam reggae žanr
Povratak etničkim korijenima, autobiografski elementi, životne mudrosti, fuzija reggaea i tradicionalnih Cumbia ritmova – sve to čini novi album meksičko-kalifornijske grupe Tribal Seeds.

"Ancient Blood" je njihov peti studijski album, uz još dva EP-a i jedan live album. Album je bogat dubokim tekstovima i porukama, kao i tradicionalnim zvukovima koji su nadogradnja na moderni roots – koji je osnova albuma. Potpunu boju albumu daje širok spektar gostovanja – od legendarnih reggae izvođača kao što je Norman Grant iz grupe Twinkle Brothers, preko najaktualnijih poput Kabake Pyramida i Hempress Sative, pa sve do meksičkog repera Pat Boya koji vers izvodi na majanskom jeziku. Primjetno je da je mnogo novca uloženo u ovo ostvarenje, jer pored gostujućih vokalista album obogaćuje i veliki broj gostujućih instrumentalista. Sama komercijalizacija zvuka nije nužno loša, naprotiv, odlično je izvedena, jer "Ancient Blood" nadrasta standardne kalupe i vodi nas u fantastično muzičko, ali i duhovno putovanje.

Ovo duhovno putovanje započinje pjesmom "Bondage", na kojoj se Tribal Seedsu pridružuje već spomenuti Norman Grant. Pjesma se bavi temom duhovnog ropstva i babilonskog ispiranja mozga. Nakon uvodne pjesme slijedi nekoliko opuštenijih – "One Time" u suradnji s Romain Virgom i Tokyo, koja je prožeta ska ritmom. "Dusk Till Dawn" je nastala u suradnji s Hector Roots Lewisom, koju smo mogli slušati kao jedan od singlova prije izlaska albuma. Nju slijedi "Time To Time", pjesma koja će se svidjeti zaljubljenima. Upotpunjena je prelijepim glasom Hoolie Cook. Na albumu se našla i "Irie Up", koja je izašla ranije u sklopu Ganjaville Riddima. Potom slijede "Till" I i "Down Bad Vibes" koja nas uvodi u ozbiljniji dio albuma. Nastala je u suradnji sa Suckarie. Prožeta je razigranim ritmom, ali govori i o važnim temama – o izgubljenim ili ukradenim spisima koji su bili svjedoci prošlosti. Naročito bih istakao bogat instrumentalni dio na kraju pjesme. "Fallen Kings" je također jedan od singlova koji su najavili album, baš kao i pjesma "Wicked & Riled" s Hempress Sativom, koja sadrži snažne političke poruke, ali govori i o uvjerenjima Rastafarijanaca. Jedna je od najupečatljivijih pjesama na albumu zbog svog militantnog tona, a ljubitelji dubokih tekstova će joj se svakako često vraćati kako bi otkrivali nove poruke. Nju slijede "Tempest" i "Mellow Mood" u suradnji sa bostonskom grupom The Elovaters. "Breathe Easy" je producentski najkompleksnije ostvarenje albuma, gdje je producent Maad T-Ray pokazao svoje umijeće. Na nekim dijelovima nas iznenađuje prekidima i usponima akorda, kao i ragga segmentima. Album dodatno obogaćuje suradnja s jednim od najaktualnijih reggae muzičara i prošlogodišnjim osvajačem GrammyaKabaka Pyramidom, na pjesmi "Nice Up". Nju slijedi izuzetno zanimljiva pjesma "Aya". Zanimljiva je iz više razloga: omaž je južnoameričkoj kulturi i ajahuaski, prisutna su brojna poigravanja sa zvučnim efektima na vokalu i instrumentima koja pjesmi daju psihodeličan ton, a potpun doživljaj nam donosi spomenuti reper Pat Boy koji se svojim stihovima vraća korijenima i majanskoj grupi jezika. Naslovna pjesma "Ancient Blood" je savršena fuzija reggae muzike i južnoameričkih Cumbia ritmova. Na pjesmi gostuju Eddie „Chiquis“ Lozoya i Chucho Ponce Los Daddys De Chinantla i donose nam stihove na španjolskom jeziku. Album zatvara pjesma "In Love", prožeta autobiografskim elementima, nastala je u suradnji s argentinskom umjetnicom Nataliom Doco koja također svoj dio izvodi na španjolskom.

"Ancient Blood" apsolutno prevazilazi samu reggae muziku. Muzička raznovrsnost i dubina lirike nas tjeraju da mu se vraćamo više puta. Iako na prvi pogled djeluje da gosti vode glavnu riječ, zapravo samo daju dodatnu jačinu ostvarenju braće Jacobo i njihove grupe. Album me je zaista ugodno iznenadio i slobodno mogu reći da ga želim i u fizičkom izadnju.
Tekst:   Neo Javorac