Baco Records
Baco Records 2023.
26. Ožujak 2023

Queen Omega - “Freedom Legacy” - glas svih potlačenih i ugnjetavanih

Queen Omega - "Urithi wa Uhuru"

Queen Omega se nametnula kao jedna od prvih samostalnih reggae/dancehall autorica krajem devedesetih. Jeneile Osborne pod pseudonimom Queen Omega izabrala je glazbom boriti se protiv patrijarhata, a svoj glazbeni put je počela repanjem na nastupima u sklopu raznih talent showova počevši kao još kao devetogodišnjakinja. Queen Omega je krenula krčiti put ženskim reggae umjetnicima trećim albumom "Away From Babylon" 2004. godine, a nastavila je to činiti i dan danas. Novi album “Freedom Legacy” ponosno nosi glas žena koje se često ušutkavaju. Ova pjevačica s Trinidad i Tobaga se ističe sa snažnom vokalnom snagom koja je nabijena emocijama u želji poticanja nove generacije da nastavi borbu za ravnopravnost spolova. Crpeći inspiraciju iz vlastitog životnog iskustva, s velikim emocijama i ponosom govori koliko je važno ostvariti svoja prava kao žena, kao majka ili kao radnica, te ne propušta podsjetiti koliko je važna uloga žene u krhkoj ravnoteži naših društava. Kada je Dr.obi 2018. godine ugostio Queen Omegu na prvom hrvatskom riddim albumu "Burn Dem" zajedno s Tenom i Anjom G bilo je apsolutno jasno da glas snažnih žena treba početi stavljati u prvi plan.

Album “Freedom Legacy” je glazbeno putovanje sačinjeno od 14 novih roots reggae i dancehall pjesama u produkciji Lions Flow Productionsa u izdanju Baco Recordsa. Singlovi “Fittest”, “Wise Queens”, “See You Down” i “Lioness” objavljeni u proteklih šest mjeseci postavili su temelje za album koji većinom govori o borbi za slobodu i neovisnost žena. Na pjesmi “Wise Queens” ugostila je dvije perspektivne nade s Trinidada Kushite i Jalifu koje su se svojim moćnim flowovima pridružile sestri na mikrofonu. Raggamuffin kraljica Soom T zajedno s Queen Omegom trga na “Winu” koja zatvara album, a da nije isključivo fokusirana na izbor ženskih vokala kao suradnica, pokazuje u pjesmi s francusko karipskim štihom “Oneness” u kojoj gostuju Julian Marley i Yannis Odua. Ova dva glazbenika su se okupila oko jedne vizije, oko poruke prihvaćanja i ljubavi prema čovječanstvu, i pokazali su se zajedno s Queen Omegom kao vjerodostojni svjedoci i branitelji ljubavi. Kada smo već kod ljubavi, na “Agape Love” gostuje perspektivni Marcus Gad iz Nove Kaledonije koji se nošen albumom “Ready For Battle” savršeno uklopio u poemi o međusobnom poštivanju. Iako dominantno orijentirana na borbu za ravnopravnost spolova, Queen Omega je ipak glas svih potlačenih i ugnjetavanih, stoga je album “Freedom Legacy” svojevrsna borba protiv svih vrsta strahovlada koje postoje na Zemlji. I zato album ima i podnaslov "Urithi wa Uhuru", što na svahili jeziku također znači freedom legacy.

Lions Flow odradili su zajedno s Queen Omegom odličan posao, a “Freedom Legacy” je dokaz da je Omega u jeku svoje snage. Ovo je album koji ne napuštate olako, a ideja je da poruke koju Queen Omega donosi implementirate u svakodnevni život. Za bolji svijet, za kvalitetniji život svog mikrosvemira. Za sve.