Baco Records
Baco Records 2017.
23. Lipanj 2017

Nattali Rize - "Rebel Frequency"

Krhko i snažno

I dok se jamajkanski glazbenici upinju iz petnih žila da uspiju izvan granica svog otoka, ova mlada Australijanka je uzela obrnutu putanju, etablirajući se prvo na Jamajci i pridobivši pažnju tamošnjih producenata. S obzirom na to da prvotno dolazi iz sfere rocka i soula s grupom Blue King Brown, a da je prije toga bila tek ulična glazbenica, uspon od Nattali Rize u svijetu reggaea, te njezina povezanost s Julianom Marleyjem, Dre Island, Jah9, Raging Fyah i Kabaka Pyramid je gotovo pa za ne povjerovati. Svi ovi navedeni sudjeluju na njezinom debi albumu "Rebel Frequency", čiju produkciju potpisuju jamajkanski duo Notis iz renomiranog Tuff Gong studija i Britanac Lotek, koji su na njezinom prvijencu iskombinirali fini, uzbudljivi i spontani roots reggae s uplivima rocka, te dancehall s electro i pop natruhama. Naime, svako malo se između čistokrvnog rootsa uspijevaju potkrasti glatki synthovi, treperave klavirske minijature, prostrani gudači i osorne rock gitare. Ili kao u "Heart of A Lion", šibajući dancehall ritmovi. Nattalijina sposobnost da istovremeno djeluje krhko i snažno s glasom, koji se više doima kao neki virtuozni instrument je glavna pokretačka snaga iza ovog albuma u kojemu je ona zaronila u autentičnu reggae filozofiju buntovništva i ujedinjenja, nasuprot - po vlastitim navodima - ispraznom konzumerizmu, ignoranciji i hipokriziji. Jeste, sve su to na prvi utisak opća mjesta iz kanona reggaea, ali Nattali tome svemu uspijeva ubrizgati nevjerojatnu svježinu i energičnost da ju je pravi užitak slušati. Sve je to više nego očito iz njezine angažirane i britke lirike u kojoj se stječe dojam kao da je posrijedi riječ o nekoj uspješnoj pop pjevačici, koja je se jednog jutra probudila i sebi rekla kojeg ja vraga ovo radim, te odlučila svoju publiku više ne zamajavati lažima i glupostima, već od sada govoriti isključivo istinu. Nattalijin alter ego nepokolebljive reggae buntovnice je dakle taj koji nam govori u ovih ukupno jedanaest skladbi s jednom dub verzijom na kraju. Ona je ženski DJ i ragamuffin u frontalnoj "Warrior", poraznoj naslovnoj skladbi "Rebel Frequency" i nezaustavljivo kotrljajućoj "Evolutionary"; ali i osviještena pjesnikinja kojoj je zaista do nečega i stalo kao u akustičnoj "One People", hvalospjevu velikim baladama Boba Marleyja. A također je trenutno jedna od najmoćnijih reggae glazbenica današnjice što je prepoznao i Protoje, kojemu je ona pratnja na ovogodišnjoj europskoj turneji.