Kasba Music
Kasba Music 2017.
26. Lipanj 2017

Alex Bass - "Bassically"

Možda ono što nam treba

"I'm Here To Stay" glasi naslov jedne od skladbi njegovog prvog albuma, nakon jednog EP-a od prije dvije godine i čini se da Alex Bass sa svojim retro reggae i rocksteadyjem, s kojim ga vjerno snabdijeva njegov prateći katalonski reggae allstar bend The Same Song, nalazi svoju publiku na brojnim španjolskim i europskim festivalskim binama. Tko zna, možda je upravo ta kombinacija mekih i popom naslađenih vokala, pretežno ljubavnih i emancipatorskih skladbi, te pitkih i toplih aranžmana, dobitna i Alex Bass zna točno što radi. Naime, nije uopće malo onih, koji žele doći i provesti dobro vrijeme uz fini reggae, neopterećen balastom moderne produkcije i teških tema. Nostalgična gitara u uvodnoj "I Met A Girl Last Night", na koju se nadovezuju plesne klavirske dionice, podivljali jazz puhači i harmonični backvokali, zvuči kao jedan od onih evergreena što kolaju playlistama još od šezdesetih pa naovamo i prijaju svim uzrastima - ali i ima isto toliko malo autentičnosti. Iako se ponekad čini da je ovaj mladi pjevač iznimnog glasa zalutao na neki seniorski party na Jamajci u "Bassically", albumu nastalom na relaciji Barcelona -Kingston, Alex Bass je uzeo u obzir i - za njegove standarde - novije utjecaju. Tako u "Here To Stay" njegov The Same Song Band zvuči na mahove kao Roots Radics s konciznim bas linijama, oštrim bubnjevima i funky gitarom. Možda je tome novitetu pridonio njegov trip na Jamajku, hodočašće koje su mnogi prije njega također poduzeli i došli natrag s novim idejama i inspiracijama. Premda se to sve kod Alexa Bassa drži zaista u granicama i politički angažirane skladbe kao što je "Keep Them Talking" s dinamičnim prijelazima i dub uplivima su više iznimka nego pravilo. Njegov skoro cijeli fokus leži na klasičnom reggae i rocksteadyju. Iz skladbe u skladbu - njih ukupno dvanaest - beatovima i melodijama, koje su opstale i dokazale se tijekom prošlih desetljeća, Alex Bass nam predstavlja fino slušljivi i aranžmanski dotjerani album, koji je bezopasan za sve uzraste. Ali s obzirom u kakvoj turbulentnoj i kaotičnoj današnjici živimo, to se odjednom i ne čini tako lošom idejom.