Island Records
Island Records 2017.
3. Srpanj 2017

Bob Marley and The Wailers - "Exodus 40"

U izgnanstvu

Bobov deveti studijski album "Exodus" nije samo iznimka u njegovoj karijeri po tome što ima srazmjerno puno ljubavnih songova ili što je snimljen u praonici rublja i jednoj bivšoj crkvi, već i po tome što je nastao u Londonu sa svježom postavom, koja se sastojala iz nove ritam sekcije braće Carltona i Astona 'Family Man' Barretta, te vokalne grupe I-Threes i gitariste Junior Marvina. Njegov odlazak u Englesku je zaista bilo na neki način izgnanstvo, budući da je samo nekoliko mjeseci prije izbjegao atentat na Jamajci. Spomenuti album, objavljen početkom lipnja 1977. godine, je postao jedan od Bobovih najvećih s neprolaznim hitovima poput "Natural Mystic",”Jamming”, "Waiting in Wain", "One Love/People Get Ready" i po albumu istoimene "Exodus". Obilježavajući četrdeset godina od izlaska albuma, obitelj Marley i Island Records su kompilirali novo izdanje, koje se sastoji iz tri dijela - originalnog albuma, nekolicine live snimaka i takozvanog "Exodus 40" miksa u kojemu je Bobov sin Ziggy Marley iz hrpe neuporabljenih i neobjavljenih studijskih materijala, koji su nastali tijekom snimanja albuma, načinio novi miks svih deset skladbi "Exodusa". Pored očitih promašaja kao što je sada razvodnjena baladica "Turn Your Lights Down Low", Ziggyju je uglavnom pošlo za rukom udahnuti novi život "Exodus" materijalima, aktualizirajući ih na današnje produkcijske standarde s puno novih detalja, vokala i instrumentalnih dionica. Podebljao je baseve, nabrijao ritmiku i ispolirao zvuk, tako da album zvuči kao da je snimljen jučer, a ne prije četrdeset godina. Naročito u skladbi "Exodus" je s novom, moćnom dinamikom i vrlo smjelim miksom opalio najveći zgoditak. Ali i skladbe kao "Natural Mystic" s pojačanom dozom bluesa ili "Guiltiness" s funky gitarom i rolajućim basom se ističu u novom ruhu. Zanimljivo je da je za skladbu "One Love" Ziggy otkrio desetak novih vokalnih snimaka, koje je sastavio u novoj verziji. Sve u svemu, Ziggyjev "Exodus 40" nudi dosta novih i vrijednih pažnje faceta ovog velikog albuma, kojeg je prestižni američki Time magazin 1999. godine nazvao najboljim albumom dvadesetog stoljeća.