Echo Beach
Echo Beach 2014.
28. Rujan 2014

Lee Scratch Perry vs. Robo Bass Hifi vs. Dubblestandart - "Nu School Of Planet Dub"

Nepresušni izvor duba

Ne štedeći na superlativima, nova kolaboracija dub-metuzalema Lee Scratch Perrya s jedne strane te Dubblestandarta i Robo Bass Hifi-a s druge, ne obećava ništa manje već da nam predstavi novu školu duba za treći milenij. S ovim novim izdanjem kultna njemačka izdavačka kuća Echo Beach iz Hamburga, koja si je ove godine postavila za cilj svakog mjeseca da na tržište izbaci po jedan album, nastavlja svoju seriju remix albuma iz domene dub i reggaea. Takvom ili sličnom tretmanu su već bili podvrgnuti Horace Andy, Ruts DC, Bad Brains, pjesnik William S. Burroughs, ili kao u nekidan objavljenom izdanju The Police.

Lee Scratch Perry himself također je već dobio svoju prvu obradu u režiji austrijskih Dubblestandart ("Return From Planet Dub"), a upravo na materijalima s toga albuma je izgrađen ovaj novi "Nu School Of Planet Dub" - tako rekući, dubovi dubova. Njemački producent Markus Kammann AKA Robo Bass Hifi pri tome nastavlja praksu britanskog DJ-a Rob Smitha, koji je radio "overdubbing" trakova od Dub Syndicate, pri tome ih prilagodivši aktualnim muzičkim strujama i tehničkim dostignućima.

Tako je i ovaj Nijemac obogatio klasične Perryeve brojeve poput "Blackboard Jungle", "Fungus Rock" ili "I Do Voodoo" uplivima dubstepa i raznim drugim electro utjecajima, koji su trenutno in, bez da je dotaknuo ili promijenio i samu esenciju izvornog materijala. Perryeve tipične lucidne spoken-word salve su i dalje prisutne. Na sreću, ili još bolje, na nesreću onih kojima su se one oduvijek doimale previše iritantnim. Hrapavi sintetični basovi drmaju uzduž i poprijeko ovih ukupno dvanaest trakova, isto kao i stampeda jakih beatova i skankova. Klasičnih delay ili reverb efekata duba ovdje da gotovo i nema. Za Robo Bass Hifi je bilo više bitno miješanje i stapanje različitih postulata moderne bas muzike, koji kao takvi više odgovaraju klupskim standardima plesne muzike, već dubu i reggaeu u pravom smislu.

No, ništa manje je zanimljivo na koji način se klasični i općepoznati Perryevi materijali uklapaju u aktualnu shemu, koja trenutno vlada na svjetskim plesnim podijima. Iz toga kuta, "Nu School Of Planet Dub" doista ukazuje na to u kojem pravcu bi se dub mogao kretati u budućnosti, te kao njegova inkarnacija, koja bi se, kao svojevremeno kod jungle ili dubstep, razvila u neki novi i zasebni muzički stil. Dub je ipak bio i ostao nepresušni izvor inspiracija.