Funkstuff Recordings
Funkstuff Recordings 2014.
30. Rujan 2014

Fokus - "Battered Piano" EP

Moderna bas muzika

Dinamični vokali, debele bas linije i beatovi, virtuozni scratchevi i inteligentno sampliranje. Takve stvari su uvukle Ivana Andrijaševića AKA Fokusa u aktivno muziciranje.

Bilo je to prije nekih desetak godina i osam EP izdanja. U početku, kako to već biva, bio je to hip hop, ali ovaj DJ i producent iz Zaječara u međuvremenu otišao je daleko od toga. Ili bolje rečeno natrag do samih korijena, do duba i reggaea. Da bi potom zaronio dublje u modernije tokove dubstepa i drum'n'bassa. Malo bi u jednom izdanju prevagnuo jedan stil, a u sljedećem drugi, predstavljajući i usavršavajući široku muzičku lepezu s kojom barata. Ali njegova početna preokupacija, ta ogromna moć koju zrače bas i ritam, ostala je nepromijenjena.

Rečena fascinacija se oslikava i u njegovom novom kratkom EP-u "Battered Paino" s istoimenim trakom, te jednim remiksom bugarskog producenta Funkware, koji je se specijalizirao na jazzom i funkom prožeti drum'n'bass. Valovitu, meditativnu melodiju klavira pojačava vintage efekt šuštanja ploče, koji se na početku pojavljuje iz pozadine, a prate ju teške i vijugave linije sub-basa, te hip hopom inspirirani beatovi i ambijentalni samplirani zvukovi. Kao glavna komponenta, tu se pojavljuje minimalizam melodije i ritma, naglašavajući na taj način prostor između i nježnu atmosferičnost. S puno više energije se pristupa u spomenutom pratećem Funkware remiksu. Galopirajući, sinkopirani breakbeat drum'n'bassa ovdje zamjenjuje prethodne ležernije ritmove, dajući svemu jednu novu kompleksniju dinamiku.

Sama funkcija basa i ritma ovdje je postavljena u prvi plan. I na neki način, EP "Battered Piano" s njegovim originalom i remiksom, pokazuje kako se jedan muzički obrazac može prikazati u dvije različite ritmičke sheme, demonstrirajući pri tome fleksibilnost moderne bas muzike.