Batelier Records
Batelier Records 2017.
23. Veljača 2017

Jah Ova Evil - "Forever Judah"

Jači od smrti

Iako se naslovnica albuma s tipičnim lavovskim motivom kreće negdje između Disney estetike i kompjuterske animacije, a popratne informacije ovog izdanja moraš nekolicinu puta pročitati kao da se radi o nekom zamršenom Hegelovom tekstu - iza toga svega se krije jedna tragična obiteljska priča o dva blizanca koji su prerano izgubili starijeg brata. Tome starijem bratu je posvećen ovaj album pod naslovom "Forever Judah". Lil Joe AKA Jah Ova Evil je bilo umjetničko ime Jamajkanca Alty Georgesa Nunesa, koji je u siječnju 2011. godine preminuo od rupturirane aneurizme u dvadeset i četvrtoj godini života. U svom kratkom životu je ovaj pjevač, poznat po svojim angažiranim i osviještenim tekstovima, ipak uspio ostaviti veliki trag na novu jamajkansku reggae scenu, djelujući u kingstonskom kolektivu iz kojega su proizašli artisti poput Chronixxa i Hempress Sative. Jah Ova Evil je u devedesetima bio član grupe Jah Children, koja je nastupala i po Europi, te je surađivao s poznatim producentom Gussie Clarkeom s kojim je snimio svoju najpoznatiju skladbu "Not Good at All". Godinu dana nakon smrti mu je posthumno izašao jedini album "Man from Judah" od čijeg naslova je vjerojatno izvučen naslov ovog izdanja ("Forever Judah"). Predvodnici na ovom albumu, koji je zapravo više jedna kompilacija nekoliko pjevača, su spomenuti blizanci The Gideon i Selah, praćeni sudjelovanjem Hempress Sative, Nicole Miller, D'Excell i Jahwahwah (zašto su jamajkanski nadimci tako teški za ispisati?). Sasvim u duhu od Jah Ova Evil i njegova jedinog albuma "Man from Judah", skladbe (njih ukupno četrnaest) na "Forever Judah" su punokrvni roots reggae i rub a dub s iznimkom dancehall komada "Strive" od D'Excell i "Highest" od The Gideon. Glazbeno i ideološki formirani u okruženju Jah Ova Evil kolektiva, koji djeluje i kao label, ovi pjevači su - a što se može čuti na ovom izdanju - izrasli u kompletne glazbenike s distinktivnim stilovima i jakim porukama o legalizaciji marihuane ("Roll it Up"), buntovništvu ("Uncivil Unrest"), društvenom kritikom ("Belly of the Beast"), te religiozno motiviranim komadima poput "Your King is on the Way", "Lah Live" ili "Children od Israel". Iako Lil Joea nema među njima već šest godina, njegova ostavština angažiranog i produhovljenog reggaea, čini se, i dalje je itekako prisutna u ovom kolektivu, koji mu je s "Forever Judah" isporučio trajni i upečatljiv spomenik. U reggaeu nema smrti.