Conquering Lion Records
Conquering Lion Records 2017.
16. Siječanj 2017

Hempress Sativa - "Unconquerebel"

Jednaka prava i pravda za sve

U uvodnoj skladbi "Revolution" debi albuma "Unconquerebel" ova mlada jamajkanska pjevačica, koju smo već imali priliku čuti na nedavnom izdanju Paolo Baldinija, ustanovljuje da je došlo vrijeme za ustanak. Ali njezina revolucija dolazi umotana u svileni plašt melodioznog glasa, lijepih puhača i glatkih bas linija. A sve to obavijeno gustim dimom marihuane, te svete biljke Rastafarija i što joj je donijelo titulu Queen Cannabis, onako kako ju je učio njezin otac, poznati jamajkanski bubnjar Albert 'Ilawi Malawi' Johnson, koji joj je ujedno i najveći glazbeni uzor. Ali ne i jedini. U "Rock It Ina Dance" i "Boom (Wa da da Deng)" Hempress Sativa evocira tipični rub a dub zvuk dancehalla iz ranih osamdesetih, dok u "We All" se okreće futurističnom dancehall i dub soundu. Nisu joj strani ni soul i hip hop utjecaji, što dokazuje u baladi "Black Skin King", ali ni spiritualni Nyabinghi hvalospjevi kao u akustičnoj "Made I Whole". Njezina mistikom i religijskim Rastafari motivima protkana lirika, upakirana u korijeniti roots reggae dekoriran oštrim gitarama i toplim klavijaturama, otkriva da su jak utjecaj na nju imale junakinje novog i vrlo spiritualnog jamajkanskog reggaea kao što su Dezaire i Jah9, kao i duhovni otac svih njih - Burning Spear. Ali Hempress Sativa nipošto nije odlijepljena od stvarnosti. Njezina kolaboracija s DJ legendom Ranking Joe u "Natty Dread" je sasvim prizemna numera s jednostavnim skankom, koja više poziva na mrdanje kukovima već na neko dubokoumno kontempliranje o trenutnom mentalnom stupnju čovječanstva u širem univerzalnom kontekstu. Posebno u spomenutoj rub a dub dancehall bombi "Boom (Wa da da Deng)" ova Jamajkanka se zanosi u vokalni trans poput primjerice jednog Colour Mana svojevremeno. Posljednji ali ne i manje bitan podatak je taj da je miks njezinog prvog dugosvirajućeg albuma odradio nitko drugi do Hopeton Overton Brown, poznat svima kao jedan i jedini Scientist, koji ovdje još jednom pokazuje da je još uvijek - kada to hoće - na vrhu igre, a "Unconquerebel" kao album u cjelini je već sada jedan od vrhunaca ove godine na početku.

Fotka © GD Films