Benjamin Newton Records
Benjamin Newton Records 2014.
28. Studeni 2014

Dezarie - "Love In Your Meditation"

Carica conscious roots reggaea
Ne, mi nismo oni koji smo trebali biti. Puno je toga ostalo zaboravljeno na našem putu do ovdje, puno toga propušteno i neučinjeno. To nam u skladbi "Not Who We Are To Be" njenog novog albuma želi reci i drevna afrička božica u svojoj inkarnaciji ove nesvakidašnje pjevačice s otoka St. Croix. Da, upravo onog otoka s kojeg su i Midnite, a na Dezarie se može gledati kao na femininu inačicu njihovog pjevača Vaughn Benjamina. Ali ona ozbiljno prijeti da u nekim segmentima prestigne čak i svog učitelja!

Dezarie je se već u dva prethodna albuma etablirala kao carica conscious roots reggaea za koju svi imaju samo riječi pohvale. Njen uspon u prve redove obilježila je američka nagrada "Best new female reggae artist", koju je dobila 2001. godine nakon prvijenca "Fya". Potom se vraća na otok St. Croix gdje stupa u vezu s dečkima iz Midnite s kojima snima drugi po redu album "Gracious Mama Africa". Na njemu se atributi izvrsne vokalistice stapaju s roots misticizmom Midnitea, a rezultiralo je u tome da je taj album bio priznat kao jedan od najboljih u 2003. godini. Ono što Dezarie izdvaja od ostalih, doduše nažalost još uvijek srazmjerno rijetkih žena u reggaeu, je to što ona u prvi plan ne postavlja svoje poprsje kao ove što u duckface napučenim usnama nezgrapno imitiraju svoje američke uzore, već kvalitetu svog glasa, svoja uvjerenja i otmjenost jedne stvarne reggae dive.

Druga važna činjenica je njena uska suradnja s Ronom Benjaminom, bratom od prije spomenutog Vaughna i jednom od osnivača Midnite, koji joj je producirao kako prethodni tako i ovaj novi album. Njegov prepoznatljivi, hipnotični roots reggae rukopis savršeno se poklapa s lirikom i iskonskom glasovnom bojom ove pjevačice, koja se isto dobro snalazi u tradicionalnoj afričkoj vokaciji ("Constructing Destruction"), kao i primjerice u alicia-keys soul baladi "Stronger", gdje joj pratnju čini sneni klavir. Inače je ovih ukupno dvanaest skladbi, izuzev rečene "Stronger" i baladnog popa u "How Great Thou Art", prava svetkovina dubokog, na mahove minimalističkog ali vrlo atmosferičnog roots reggaea, najboljeg za smotati i s gustom ispušiti. Ron ovdje potpisuje sve instrumente, aranžmane i produkciju - formula koja se ispostavila tako uspješnom već na rečenom "Gracious Mama Africa", a nema sumnje da će i ovaj "Love In Your Meditation" postići ako ne i veći, onda barem sličan uspjeh.