MessenJah Music Records
MessenJah Music Records 2016.
25. Travanj 2016

MessenJah Music Meets Side Track - "Colours Of Jah Rainbow"

S one strane duge
Rod Chaplin je još jedan od onih entuzijasta, koji su sva ova protekla desetljeća iz pozadine održavali britansku dub/reggae i sound sistem scenu na životu i, unatoč svemu, vrlo vitalnom. Pod nadimkom Apocalypse Dub Faction (ADF) je od devedesetih naovamo producirao brojne materijale za sound sisteme kao što su oni od Jah Shaka, Iration Steppas, Jah Tubby's i mnoge druge. Od dvijetisućite radi pretežno u sklopu vlastitog malog labela MessenJah Music Records, u kojemu je ovaj producent i multiinstrumentalist okupio i druge glazbenike u kolektiv pod imenom MessenJah Music Players.

Iako je katalog ovog labela vrlo skroman a izdanja uglavnom niskotiražna i stoga teško dostupna, prije dvije godine su ga počeli proširivati s arhivskim materijalima. Nešto otprilike kao što u posljednje vrijeme radi i jedan drugi, mnogo poznatiji kolega od Roda Chaplina, Russ D AKA The Disciples, s kojem Chaplin ne dijeli samo istu strast i sličnu biografiju, već i zajednički autentični UK dub stil, koji je zapravo toliko puno više od čistog steppersa. U srži toga svojstvenog stila, koji vuče korijene još od legendarnog Jah Shake, je ukratko rečeno harmonija i militantnost - nešto što je obično na suprotstavljenim stranama glazbenog spektra. Ali prije navedeni likovi, i još neki drugi, su uspjeli od toga napraviti savršenu simbiozu i potpuno se emancipirati od klasičnog jamajkanskog duba.

Dobar primjer toga čisto britanskog duba je i ovo novo izdanje od MessenJah Music, koje je nastalo u suradnji sa Singer Tempa i Side Track Music. Kao što stoji u popratnim informacijama, riječ je o dvanaest snažnih i vrlo spiritualnih instrumentala i dubova, snimljenih u periodu između siječnja 2015. i lipnja ove godine. Pri tome se "Colours of Jah Rainbow" po mnogo čemu razlikuje od njihovih prijašnjih izdanja. Naime, ovdje je težište pomjereno na live instrumente - sijekuće gitare prolijeću kroz pustolovne mikseve, katkad u pratnji razigranih klavirskih minijatura i s podlogom prostranih synthova. Ali prvenstveno se ističe melodika, koja dominira u gotovo svim trakama albuma. Rod Chaplin se tu ispostavlja kao vrhunski svirač melodike u najboljem duhu i tradiciji Augustus Pabla. Njegove melodije ovdje su izuzetno melodične, egzotične, a povremeno i ugodno melankolične.

Trakama se ne može otpisati određena ritmičnost, dapače u nekim se šiba kao u najboljoj sound sistem maniri, ali efekt spiritualnosti i mistike je najizraženiji i stoji na prvom mjestu. Repetitivni i snažni bubnjevi u pratnji teških baseva, rasplamsavaju jaku hipnotičnost, prostranost i meditativnu dubinu. Rezultat je jedno kaleidoskopsko trans-putovanje u crvenim, žutim i zelenim bojama na vibracijama basa kao metafizičkom pogonskom gorivu.