VP Records
VP Records 2016.
21. Travanj 2016

Train To Roots - "Home"

Svjetsko, a njihovo

Sama činjenica da njihov novi, peti po redu album distribuira VP Records, jedna od najvećih izdavačkih kuća u području reggaea, govori da su Train To Roots nadrasli svoju lokalnu talijansku scenu i postali globalni igrači. Prethodno tome su pak morali nadrasti same sebe. Od albuma do albuma su konstantno mijenjali i prilagođavali svoj zvuk, a njihov početni pitomi roots reggae je ustupio mjesto dinamičnom stilskom amalgamu, koji inkorporira mnoštvo raznih utjecaja iz sfere onoga nečega što se kolokvijalno može nazvati crnačkom glazbom.

Pod time se u ovom slučaju podrazumijevaju hip hop i elektronska plesna glazba, ali i njihovi jamajkanski pandani dancehall i ska/rocksteady, koje je ovaj sedmeročlani talijanski sastav sa Sardinije prilagodio svojim trenutnim potrebama. Tendencija ovih Talijana da uvijek zvuče novo i drukčije je prisutna i na ovom novom albumu. Gotovo iz skladbe u skladbu se izmjenjuju plesni ska/rockstedy ritmovi ("Mister Officer"), snažni hip hop beatovi ("Quello Che Non Hai") te tvrde electro/dancehall ekshibicije s povremenim izletima u ragga-vode ("Bienvenida", "Step Up", "No Light").

Između toga su raspoređene fine roots reggae skladbe s minimalnim dub gradacijama poput glatke i atmosferične "Nuh Push" ili ritmičnih "Police Gun" i "Like a Dog" s njezinim širokim puhačima i psihodeličnim synthovima. Za razliku od vrlo aktualno zvučećih pjesama poput prije navedenih, Train To Roots umiju se vratiti i u prošlost s klasičnim rocksteady potezima kao u "Fantastica" s njezinim nostalgičnim pripjevima i skroz naskroz pitomim aranžmanima. Dok u emotivnoj baladi "Woman" kormilo preuzimaju akustika i romantični gudači, koji cijeloj stvari daju taj nekakav lijepi i autentični mediterani štih.

Iako se ne doimaju uvijek sasvim spretno i sigurno u svojim stilskim igrama, kao primjerice u površnoj i plitkoj "Mister Officer" ili prenapučenoj "Bienvenida", "Home" je njihov najživahniji, najenergičniji i najuzbudljiviji album do sada. Tome je pridonijela i njegova vrhunska produkcija, kao i fino izbalansirana kombinacija roots reggaea s drugim aktualnim (i manje aktualnim) uplivima, s čime ovi Talijani potvrđuju da pripadaju među najprilagodljivije i svestrane grupe. Ne samo u Italiji, već i na puno širem planu.