INRI Torino
INRI Torino 2014.
27. Travanj 2014

Train To Roots - "Growing"

Talijanske reggae uzdanice

Kada ne biste imali pojma i poslušali ove grandiozno nježne duhače, predvođene belcantu sličnom načinu pjevanja kao u "Le Leggi dell'Ospitalita", nikada ne bi pomislili da je to jedna od dvanaest pjesama s novog albuma u Italiji dobro poznatog reggae benda. Ali hej, davno je reggae prestao biti lokalna muzika i ušao u simbioze s bezbrojnim drugim muzičkim stilovima. Pa zašto ne i s talijanskom muzikom? Najkasnije od kako su u sedamdesetim afrokaripski doseljenici u Velikoj Britaniji počeli osluškivati što to njihova braća tamo preko Atlantika sviraju, reggae je postao puno veći i od same Jamajke. A dosegao je puno milja istočno i do još jednog otoka, Sardinije, odakle dolazi ova vitalna osmeročlana postava.

Od početnog koketiranja s britanskim ranim reggaeom, pa sve do vrlo filigranog i stilski bogatog zvuka u ovom novom, četvrtom po redu albumu, Train To Roots su prevalili dug put. U međuvremenu su očito izrasli u sastav koji je uvijek dobar za neko iznenađenje. Kako u spomenutoj pjesmi na početku, tako i u "Just D Love" - također mediteranskom estetikom dolce vite nadahnutoj, atmosferičnoj baladi. Ali to bi bilo i otprilike sve što se tiče "slatkog života". U daljnjem tijeku novog albuma s nazivom "Growing" očekuje nas moderan i aktualan zvuk. Primjerice u "Hot Situation" vrtoglavi dubstep efekti se smjenjuju s ritmičnim ska uplivima. Odgovoran za taj inovativni pristup je etablirani talijanski producent Manuele Fusaroli, s kojim ovdje surađuju po prvi put, i koji je se primio zadatka da načini značajan upgrade u muzici TTR-a - elemente dubstepa i hip hopa spojio je na zanimljiv način s njihovim domaćim roots reggaeom. U "No Gangstar", "Blind Date" i "Ever" trešte jaki rootsstep ritmovi i oštri gitarski chopovi, a bombastični dancehall beatovi u finalnoj "Wake Up".

Dinamično i razigrano zvuče ovi Talijani, zahvaljujući također i vokalnom dvojcu Simone "Bujumannu" Pireddu i Michele "Rootsman I" Mulasu, koji kombiniraju engleski i talijanski jezik. Ali pravo iznenađenje albuma dolazi u obliku izuzetno melodičnog afrobeat komada "Change", koji pored ostalog, u najboljem svjetlu prikazuje njihove sviračke, muzičke i vokalne kvalitete. Ali u jedinoj kolaboraciji na albumu, pjesmi "Life Is Beautiful" na kojoj im gostuju njemački Jammaram, su isporučili blijedi i nepotrebni hip hop komad kakvih ima puno više nego što je uopće i potrebno.

Pored rečenih "talijanskih" pjesama s očitim mainstream aspiracijama i jedne loše kolaboracije, "Growing" na velike dijelove funkcionira vrlo dobro, nudeći akribično od roots reggaea, dub/rootsstepa, dancehalla, ska i hip hopa sastavljen, svježi zvučni melanž s lepršavim talijanskim flerom. Ah, kako je reggae u svojoj raznovrsnosti predivan!