Ariwa
Ariwa 2014.
22. Travanj 2014

Luciano - "Deliverance"

Među najboljim Lucianovim izdanjima

U svježoj kolaboraciji s Lucianom nalazimo jednog od rijetkih preostalih pravih dub-majstora, Mad Professora u tako dobrom izdanju u kakvom već dugo nije bio. Novi album naslovljen "Deliverance", produciran od strane spomenutog "ludog profesora", reggae-pjevač Jepther McClymont AKA Luciano je u gotovo svakom pogledu namijenio svojem očitom uzoru Dennisu Brownu.

Pjesme u šablonu lovers reggaea kao što je "And Now You're Gone" se smjenjuju s društveno-kritičkim i conscious temama, kao na primjer u "Psalm 91", a čitav album je koncipiran u showcase stilu, to jest vokalne verzije slijede i njihovi dubovi. Upravo kao što je to radio i rečeni Dennis Brown. Naslovna "Deliverance" te izvrsna "Three Meals a Day", koju slijedi isto tako odlična "soundsystem dub"-verzija, su zapravo Brownovi coveri, a Lucianov glas i vokalizacija ovdje više nego ikada prije podsjećaju na preminulog "princa reggaea". Također još dvije pjesme su coveri drugih pjevača; "Ready To Learn" može se naći u diskografiji The Heptonesa, a "Now You're Gone" potječe izvorno od Johna McLeana. Međutim, ta činjenica nipošto ne umanjuje kvalitetu ovog albuma. Dapače, nježne gitarske harmonije i finu ritmiku, kao i melodične uplive flaute i duhača, nadopunjavaju karakteristične Mad Professorove nyabinghi perkusije i trijezno ali vrhunsko dub-miksanje. Bez pretjerane uporabe efekata, ali zato s puno osjećaja za ritmove, bas i ostale instrumente.

Po vlastitim navodima, Luciano i Mad Professor su dobili ideju za ovaj album prilikom zajedničkog druženja u Gambiji, tako da se ovdje susreću tipična zapadnoafrička opuštenost i koncentrirani naboj reggae-harmonije. I dva umjetnika u svojim najboljim izdanjima. Jedino što baca sjenu na ovaj album i njegovih petnaest brojeva je prisustvo nekoliko lovers reggae pjesama, koje nekima, kao autoru ovih redaka, nikako neće ići u prilog, ali se zato njihove dub-verzije mogu itekako poslušati. Što je ipak neka vrsta kompenzacije. Album "Deliverance" spada među najbolja Lucianova ostvarenja u dvadesetak godina karijere, ali u istoj mjeri zahvaljujući Mad Professoru, koji se ovdje čini kao da je se ponovno vratio na pravu stazu poslije brojnih digital dub/steppers eskapada u proteklom periodu.