Boom Shacka Lacka/Backyard Movements
Boom Shacka Lacka/Backyard Movements 2015.
16. Kolovoz 2015

The Disciples - "Word, Sound & Dub - Disciples Dubs Christine Miller"

Britanski dub veteran u novom izdanju

U jednom intervjuu je producent Russ D., jedini preostali originalni član od The Disciples, opisao svoje početke s dubom i reggaeom u ranim osamdesetim na sljedeći način: slušao je Dr. Alimentado i njegov chanting vokal, Augustus Pabla i njegovu melodiku, slušao je i kako King Tubby radi stvari koje nitko prije njega nije, ali tek kad je na red došao Jah Shaka, tek tada je shvatio ulogu i značenje basa u cijeloj priči.

Bas je ključan i na njegovom novom izdanju, dub verziji albuma "Word, Sound & Power" od dugogodišnje suradnice Christine Miller. Rečeni album je kolekcija njenih pjesama snimljenih u periodu između 2003. i 2015. godine, a produkciju potpisuje tko drugi već upravo Russ D., koji je nastavio dalje djelovati pod imenom The Disciples i nakon što je se prvotni istoimeni sound sistem davno raspao. Danas on surađuje s imenima poznatim iz britanske scene poput Jonah Dan, Ital Horns, Matic Horns i drugim, a svi su oni zastupljeni kao Disciples Riddim Section i na ovom albumu.

Dočim je The Disciples ime koje ima težinu, budući da se dovodi u vezu s Jah Shakom, za koga su u osamdesetim isključivo radili. Pored toga su u velikoj mjeri doprinijeli stvaranju i razvitku autentičnog UK duba, koji se i u ovih ukupno sedamnaest dubova pokazuje u cijeloj svojoj punoći - snažne bas linije i masivni offbeat ritmovi koji uz pregršt efekata okreću silu gravitacije u obrnuti smjer. Raskošni i jakom dozom soula začinjeni vokal od Christine Miller, koji ovdje figurira kao neka vrsta dodatnog moćnog instrumenta, kao da klizi između dinamikom nabrijanih baseva i bubnjeva. Upravo se u ovakvim projektima, kad se primi obrade vokalnih albuma, kvaliteta od Russ D.-a kao vrsnog dub majstora s desetljetnim iskustvom i koji je učio od primjerice spomenutog Jah Shake - ponajbolje očituje.

Dubovi su raznovrsni, hrabri, filigrani i u njima spaja tradicionalne jamajkanske dub principe s britanskom školom. Dopuštajući kako ritmu i basu, tako i melodičnim pasažama pojedinih instrumenata, da dođu do maksimalnog izražaja. Uz to mu svakako ide pod ruku što su polazni materijali iz rečenog albuma od Christine Miller tako fino aranžirani, da ostavljaju dosta prostora raznim varijacijama. Ono gdje je njen album u pogledu odličnog britanskog reggaea impresionirao, tako je i dub pandan istog iz režije od The Disciples izvrstan izdanak britanskog duba.