Hammerbass
Hammerbass 2015.
4. Siječanj 2016

Pilah & Joe Pilgrim feat. Ivan-Jah - "The Good, The Bad & The Addict"

Gorko u ustima i slatko u ušima
On je gitarist u grupi Kaly Live Dub, producent i osnivač Dub Addict sound sistema - Paul 'Pilah' Kozmik je jedna od glavnih pokretačkih snaga francuskog duba i to već nekih dvadesetak godina. U liku ovog Francuza iz Lyona se može unatrag pratiti velika transformacija kroz koju je prošao reggae prelaskom u digitalnu i elektronsku sferu ali i skorašnja tendencija povratka korijenima.

Kao gitarista u grupi koja je napravila zaokret od prvotnog pitomog roots reggaea u eksperimentalno-elektronski akt kakva je danas, mogao je lako postati i nepotreban. Njegov kolega bubnjar Dominique Peter se nije snašao i napustio je sastav (prešao je u High Tone, ali Pilah je se redefinirao i pronašao mjesto u takvoj novoj grupi i zvuku. Usporedno s tim, Pilah se upušta u sound sistem kulturu formiravši spomenuti Dub Addict kolektiv te profilirajući se kao dub producent.

Njegov novi zajednički album s kolegom iz spomenutog sound sistema Joe Pilgrim i vokalistom Ivan-Jah je na mahove klaustrofobična introspektiva u kojoj se ogleda jedna sasvim osobna kritika trenutnog sistema i društva. Atmosfera albuma je zagušljiva, turobna i u zvuku abrazivna s mnoštvom oštrih rubova, reflektirajući tako pritiskujuću izmještenost s kojom se Pilah vidi posvuda konfrontiran. Shodno tome vokalne dionice Joe Pilgrima prkosno i otresito pronalaze neku svoju jedinstvenu onosvjetovnu melodioznost, a Ivan-Jah proročanski i militaristično poput Prince Far I-a u prijetećem spoken wordu evocira jednu apokaliptičnu sjenu upozorenja i savjeta.

Posve u tradiciji francuske avangardne škole, Pilah ovdje uparuje sve ono što je na njega utjecalo ili ga iole okrznulo u posljednja dva desetljeća - album "The Good, The Bad & The Addict" je mračan kao trip hop, ritmičan i masivan kao dub, agresivan i nervozan poput dubstepa te melodičan i ideološki nabijen kao roots reggae.

Dakle, ovaj Francuz u ovih ukupno sedam pjesama i tri duba rezimira samog sebe i ujedno otvara neka nova vrata za budućnost. I zaista, ovdje upriličena kombinacija reggae-gitare, spacey synthova, snažnog dub/steppersa i glomaznih subsoničnih baseva s natruhama glitcha i raznih drugih elektronskih ekshibicija ima naznake nekakve futuristične muzike s reggae korijenom, kakva se u ovom momentu još otima točnijoj definiciji. Težak je ovo album i zahtjevan, ali isto toliko je izazovan i vraški uzbudljiv.

Moglo bi te zanimati