Tabou1 Records
Tabou1 Records 2015.
25. Ožujak 2015

Omar Perry - "Be Cool"

Usprkos ponekim lovers klišejima, ipak vrlo slušljiv mali album.

Jamajka - Francuska - Engleska - Sjedinjene Američke Države, tako se danas producira muzika - globalno i umreženo. Bitno je da se akteri nađu na istoj valnoj duljini, ili imaju iste financijske interese. Dok ovo drugo u reggaeu možemo gotovo sa sigurnošću isključiti, tim više je prvi navedeni razlog puno vjerojatniji. Čovjek koji je sve konce povezao je Francuz Guillaume 'Stepper' Briard iz Tabou1 labela, koji već godinama usko surađuje s ritam duom Sly & Robbie. A u posljednje vrijeme su izašli s nekolicinom zapaženih izdanja kao što je nedavno objavljeni album "Dubrising".

Budući da bubnjar Sly Dunbar i basist Robbie Shakespeare imaju riddima za izvoziti, trideset gotovih instrumentala su poslali Omaru Perryu u London da sebi odabere koji mu odgovaraju za njegov vokal i tekstove. Ovaj je natrag poslao sedam vokalnih verzija, koje su potom otišle na njujoršku adresu Jay 'Double Tiger' Spakera iz Dub-Stuy Recordsa na završni miks.

Album "Be Cool" je gotovi proizvod ove međunarodne suradnje i u srediste pozornosti vraća Omara Perrya, koji iza sebe ima već tri objavljena albuma, ali je još uvijek ostao izvan konačne etabliranosti na sceni. Iako je već dugo u "reggae biznisu", tek s izlaskom debi albuma "Man Free" 2007. godine (također u suradnji s Francuzom Briardom), njegova karijera dobiva novi vjetar u leđa. Perry se ovdje ispostavlja kao vrstan vokalist, kako u militantnim songovima tipa "Blaze This Ya Fire" i "Be Cool In This Time", tako i u lovers reggae klišejima kao u "My Shining Star" ili "Love To See You Smile". Koliko se pri tome zadovoljava norma "biti cool" iz naslova albuma ("Be Cool"), kada se tinejdžerski slini za nekom ženskom kao u ove dvije navedene skladbe, ostaje misterij.

Bilo kako bilo, u ostatku albuma nas obeštećuju za rečene propuste brojevi kao "Nah Go a Jail Fi Ganja" ili uvodna "Can't Stop Me Flow", gdje do izražaja dolaze toboganske bas linije Robbie Shakespearea i zarazni ritmovi suvremenog roots reggaea i dancehalla iz režije Sly Dunbara. U ovog drugoj se primjerice tome priključuju melodične duhačke dionice prije spomenutog producenta 'Stepper' Briarda ili pak sinkopirana afrička gitara u energičnom dancehallu "Blaze This Ya Fire".

Jay 'Double Tiger' Spaker tome svemu je dao moderni premaz u miksu, inkorporirajući razne dub efekte i spacey zvukove kao u "Praises to the Father". O kvaliteti njegovih radova dovoljno svjedoči album "Battle Cry", koji je snimio sa svojim kolegom DJ Q-Mastah kao duo Tour de Force. Kad se sve spoji i oduzme, "Be Cool" ima svojih nedostataka, ali i blistavih trenutaka. Odluku da se posluša i da mu se pruži šansa, može olakšati i podatak da ne traje svega ni pola sata.