Suns of Dub
Suns of Dub 2015.
22. Ožujak 2015

BuzzRock Band & Suns of Dub - "Dub Choir EP"

Zemlja vibrira pod suncima duba.

Premda bi se mogao švercati kroz život s frazama tipa 'znate li vi 'ko je moj tata', sin od legendarnog producenta i svirača melodike Augustus Pabla, mladi Addis Pablo odlučio je se na drukčiju varijantu. Iako je od oca naslijedio sviranje melodike, u svom prvom album "In My Father's House" iz prošle godine pokazao je da je ujedno i njegov dostojan nasljednik. Svakako da mu je pedigre pri tome bio od nekakve pomoći - ako ništa drugo, a ono barem da privuče na sebe pozornost - ali to na duže staze ne bi ništa značilo da on i njegova ekipa Suns Of Dub nisu odgovorni za već nekoliko vrlo dobrih izdanja, pretežno kratkih EP-a. Posljednje u nizu je ova kolaboracija s grupom BuzzRock s Trinidad i Tobaga u EP-u "Dub Choir".

Debi album BuzzRocka "Universal Blacks" je izašao 2009. godine, a tipična im je određena mistika koja proizilazi iz kombinacije Rastafarijem nadahnutih tekstova i neprirađenog, iskonskog rootsa; 'buzz' u njihovom lokalnom slengu znači vibracije, a 'rock' stoji za zemlju, što u prevedenom znači 'vibracije zemlje'. Kao takvi našli su idealnog partnera u Suns of Dub, koje također, zahvaljujući pored ostalog Addisovom načinu sviranja melodike, prati aura Nyabinghi misticizma i egzotičnosti. A to sve je pojačano stilom miksanja Ras Jammya iz Suns of Dub, koji je i u prethodnim izdanjima pokazao da polaže dosta pažnje na atmosferu i ambijent u miksu. Ovaj mladi producent i inženjer zvuka je također podrijetlom s Trinidad i Tobaga, ali danas živi i djeluje na Jamajci, a to je vjerojatno i bila ta karika koja je spojila ove dvije ekipe.

Kako god, BuzzRock i Suns of Dub imaju puno toga zajedničkog, počevši od rasta-centričnosti u temama, pa do predanosti slatkim i harmoničnim melodijama. U "DubWise" na to nadodaju uplive bluesa s prostranim gitarskim solažama i jazzy bas linije. Utjecaji laganog rocka i funky basa se pojavljuju u "Many Years", a u oba slučaja ulogu vokala ima Niamke, jedan od pjevača BuzzRocka, koji ima sasvim unikatni, chantu sličnan stil pjevanja. U "Jah Choir" ponajviše dolazi do izražaja taj čudni i egzotični vokal od Niamke, i ovdje praćen energičnim solažama i teglećim one drop ritmom. Arsenal instrumenata je identičan onome kakav je se koristio u sedamdesetim s dodatnim klavirom, ali bez duhača. Tek moderna produkcija Addis Pabla i Ras Jammya odaje da je sve ovo snimljeno u današnje doba. U "Pray" s energičnim Yahrod na vokalu glavnu riječ preuzimaju brži i plesniji ritmovi, a u "Jah Keep Us (feat. Inem Seti & John Hussian)" s prozračnom latino gitarom i upbeat tempom kao da su se inspirirali "On The Beach" albumom od Chris Rea.

Pored šest vokalnih songova, tu su i tri dub verzije Ras Jammya, u kojima se može posumnjati da se ovdje radi o sinu slavnog Prince Jammya - iako to nije slučaj. Njegovo hantiranje delay i reverb efektima, te ostalim dub alatkama, je vrhunsko i bez premca. "Wise Dub", "Dub Choir" i "Jah Dub Us" čine savršen završetak ovog preko četrdeset minuta dugog EP-a. Za lagano slušanje, meditiranje i sanjarenje pod suncem.