Taxi Tabou1
Taxi Tabou1 2015.
17. Veljača 2015

Gregory Isaacs + Sly & Robbie - "Live 1985"

Važan dokument za sve reggae entuzijaste

U intervjuima brojnih poznatih producenata i muzičara, kad se dođe do pitanja s kim je bilo najbolje i nekako najlakše surađivati, jedno ime se najčešće pojavljuje - Gregory Isaacs, poznat i kao Cool Ruler po jednom od svojih najvećih hitova.

Ovaj jamajkanski pjevač upisao je se u hall of fame reggaea ne samo po svom prepoznatljivom glasu, već i po brojnim društveno-politički obojenim singlovima. Ali isto tako je imao zapažene uspjehe u domeni lovers reggaea, namijenjenog širim masama. Gregory Isaacs je svom poslu, za opuštene jamajkanske standarde, pristupao na vrlo profesionalan način, što mu je pridonijelo priznanje kod rečenih producenata i studijskih svirača instrumenata.

Upravo zato su s njim svi rado surađivali - od Lee Perryjeva notornog Black Ark studija, preko Alvin Ranglinseva GG labela, pa sve do ugovora s renomiranim Island Recordsom početkom osamdesetih, za koje snima svoje najpoznatije albume "Night Nurse" (1982.) i "Out Deh" (1983.). Sredinom osamdesetih i u najvećem mahu popularnosti, Isaacs kreće na jedinu turneju sa Sly & Robbyjem, koja ih je odvela preko Europe do Amerike, a s koje je i ovaj zvučni zapis, dugo zagubljen i konačno ponovno otkriven u arhivima ovog slavnog ritam dua. U suradnji s Brunom Sourice iz Directtone studija i francuskim Taxi Tabou1 labelom Guillaume Bougarda, ova dvojica restauriraju snimke ove ukupno dvadeset i jedne pjesme s koncerta održanog negdje u Europi 1985. godine, vjerojatno u Britaniji.

Iako neke od pjesama bivaju naglo prekinute, kvaliteta ovog uživo snimljenog materijala je bez mane i na sasvim zadovoljavajuć način prenosi atmosferu koncerta. Bas linije Robbie Shakespearea tumaraju snažno i moćno, a jaki i ritmični udarci bubnjeva Sly Dunbara kotrljaju nezaustavljivo do ekstaze. Baš kao u pravoj maniri Roots Radics i njihovog prepoznatljivog zvuka iz osamdesetih, a na koje su Sly i Robbie velikim dijelom utjecali. Pored njih, tu je kompletna postava s gitarom, klavijaturom i proširenom duhačkom sekcijom. Set lista obuhvaća neke od Isaacsovih najvećih hitova do tada poput "Night Nurse", "Tune In", "Love Is Overdue", te brojne druge. Ali i neke manje poznate stvari, između kojih se mogu naći i interpretacije drugih, primjerice kao što je "Armagideon Time" od Willi Williamsa, ovdje nazvana kao "Real Rock".

U vrijeme nastanka ovog zvučnog zapisa, Gregory Isaacs počinje suradnju s producentom Gussie Clarke, te iste godine izdaje vrlo uspješni album "Private Beach Party". Zajednička suradnja ove dvojice se nastavlja u devedesetim i dvijetisućitim, gdje se Isaacs sve više profilira i sam kao producent brojnih hitova za druge, mlađe i nove artiste. 2008. izdaje svoj posljednji album "Brand New Me", koji biva nominiran za Grammyja, a dvije godine poslije, 2010. umire od raka pluća u Londonu. Upravo ovaj live album baca svjetlo na njegov najplodniji period u jeku međunarodne slave i popularnosti, te je važan dokument za sve reggae entuzijaste.