Salem House Records, 2015.
Salem House Records, 2015. 2015.
16. Veljača 2015

IQulah Rastafari - "Food For Thought"

Klasični roots reggae bez predumišljaja

Nema on puno vremena. Pored svoje dvije farme - jedna na Jamajci i jedna u Kaliforniji - i angažmana za Ujedinjene nacije, što mu je donijelo nadimak Rasta Ambasador, to je sasvim razumljivo; "Practice What You Preach", pjesmu od African Brothers ovaj je jamajkanski rasta i muzičar shvatio izgleda vrlo doslovno. Zato je materijal za svoje novo izdanje snimio u samo jednom danu u londonskom Dr. King studiju. Između dvije berbe valjda. Self-made man, kakav je IQulah, sam je i čačkao na produkciji svog novog, šestog po redu albuma "Food For Thought".

Debitirao je 1989. s albumom "Rasta Philosophy", a njegov posljednji album datira iz davne 2004. godine - strpljenje je odlučujuće svojstvo u zemljoradnji, a koje je ovaj Jamajkanac očito preveo i na svoju muziku. Tako je i ovih ukupno dvanaest novih pjesama izraslo na korijenima klasičnog roots reggaea u kojima IQulah širi vlastiti rasta panoptikum napadajući sile neo-kolonijalizma, koje on vidi još uvijek na snazi u "Jailbreaker", te u "Back In The Day" poziva na povratak u "zlatno doba" neokaljanog humanizma, koje on romantičarski smiješta u neku davnu prošlost. U nekom smislu, njegov novi album se tematski direktno nadovezuje na prošlogodišnji Earl 16-ov album "Natty Farming", koji također kroz tematiziranje zdrave i prirodne ishrane, a nasuprot industrijaliziranoj i genski ukaljanoj proizvodnji, pokušava prokazati put u neku alternativnu i svjetliju budućnost za čovječanstvo.

Nema šta, plemenit, ali i pomalo naivan cilj u pogledu malih izgleda za njegovim ostvarenjem, pa ipak vrijedan ustrajavanja. Tim više što je glazbeni dio vrlo privlačan, posebno u snažnim roots aranžmanima pjesama "It Is I", "Hail Fari" ili "Judgement", s kojima je IQulah isporučio prave moderne klasike roots reggaea s naelektriziranim skankovima, te opojnim duhačima i flautom. U "Generation" se tome pridružuje melankolični cello, a "Grown Man Cry" i "Liberation" nose u sebi prizvuk tradicionalnih nyabinghi upliva s filigranim perkusijama. U "She's Allways There" zakoračuje u ritmične i vesele ska vode, a u "No War" se poigrava s rock uplivima putem prostranih gitarskih solaža, toplih synthova i izravnog tempa.

Njegovo čudno ime (IQulah) je akronim sastavljen iz početnih slova engleskih riječi za integritet, kvalitetu, jedinstvo, ljubav, Afriku i dom, a to je točno ono što se i nalazi na ovom albumu; priča o punokrvnom Rasti kako živi i diše, što ga progoni i zaokuplja. Posredovano skroz naskroz klasičnim roots reggaeom bez predumišljaja i ustupaka - upravo rasta hardcore.