House of Riddim Productions
House of Riddim Productions 2015.
15. Veljača 2015

Jah Sun - "New Paradigm"

"New Paradigm" je prosječni mainstream reggae album

Novu paradigmu propagira Jah Sun u naslovnoj pjesmi svog svježeg izdanja, a ona se ispostavlja kao jedna vrsta post-rastafarijanske ideologije protkane new age motivima u obliku kabalističke retorike i autosugestivnog pozitivizma, te new roots orijentacije popločane hip hop uplivima i plesnim dancehall elementima. Svojom lirikom ovaj kalifornijski reggae artist želi probuditi ljudski duh i namjera mu je dovesti sebe i druge do tobožnjeg ultimativnog potencijala. Pored toga što to sve zvuči na izjave bezbrojnih new age gurua koji se vucaraju upravo po Kaliforniji, prodavajući nekakvu kvazi-duhovnost mantrama tipa "never give up" u pjesmi "My Faith", tu je puno općih mjesta čija mudrost je na razini poruka iz kineskih kolačića. No, i u muzičkom smislu Jah Sun igra na sigurno, te se populistički služi oprobanim sredstvima plitkih balada na autotuneu ("Peace Cry") ili rasta terminima dekoriranih upbeat reggae poskočica ("Salute"). Ali među ovih ukupno šesnaest pjesama ima i svijetlih točaka; tu je afričkom sinkopiranom gitarom dekorirana "Only Human", što čitavom albumu daje prizvuk world musica, te brojevi poput naslovne "New Paradigm" s dinamičnim duhačima i energičnim ritmom. U taj se red svrstava i snažna "Liberator" sa svojim zaraznim skankom. Sretnu ruku, pored suradnje s austrijskom producentskom fabrikom House of Riddim, također je pokazao pri odabiru gostiju s Dre Island, I-Octane, Charly P i još nekim drugim. Tako mu u klasičnoj hip hop baladi "Hard Way" društvo pravi jamajkanska pjevačica izvanrednog glasa, Nikki Burt iz Penthouse Recordsa. Jah Sun je, iako se nominalno vodi pod domenom reggaea, do sada imao najveće uspjehe s hip hopom, kao što je nominacija Hip hop singla godine za LA Music Awards, te eksponiranost na MTV-u u seriji "Laguna Beach". Sve u svemu, "New Paradigm" je vaš prosječni mainstream reggae album, koji se konformističkim ustupcima želi približiti široj masi konzumenata urbane, samoproklamirane elite zapaloj u krizi identiteta i višeg smisla.