Une Vie Pour Rien?/Mass Production
Une Vie Pour Rien?/Mass Production 2010.
26. Siječanj 2015

8°6 Crew - "Old Reggae Friends"

Sudar ska, reggaea, duba i punka

Nepatvoreni anarhizam i revolt protiv vladajućeg etablismana iz srca francuskih Banlieue, zapuštenih socijalnih žarišta i istovremeno kulturoloških talionica, koji na vidjelo iznose sav poraz i tragediju neoliberalizma, su glavne oznake ovog francuskog sastava.

Svoje poruke oni odašilju na francuskom i engleskom, a počeli su kao anonimni streetpunk bend sredinom devedesetih, da bi se ubrzo potom prebacili na ska-punk orijentaciju, slijedeći tradiciju mnogih francuskih sastava, koji opet od pamtivijeka na svojstven način koketiraju s reggaeom i dubom.

S takvom pozadinom i prošireni s duhačima, 1999. godine izbacuju zapaženi album, udarničkog naziva "Bad Bad Reggae" - aludirajući pri tome kako u tematskom, tako i muzičkom smislu na skinhead reggae - tako rekući, "prljavi" reggae s konca šezdesetih prije nego je se ovaj produhovio s Rastafari pokretom. Bio je to tada na neki način revival ove subkulture, kome je i ovaj kultni pariški sastav dobrim dijelom pridonio s rečenim albumom. Njihov grubi i neuglađeni zvuk, perforiran oi-punk uplivima je tada naišao na opće prihvaćanje scene, a uslijedio je 2001. drugi po redu i također uspješni mini album "Menil Express". Nakon toga, dečkima iz 8°6 Crew se dešavaju iste one stvari koje zadese i brojne druge bendove - počinju svirati po drugim grupama i voditi vlastite projekte. U međuvremenu odumiru im dva člana (Tonio i Rico), što je bio vjerojatno jedan od razloga ponovnog ujedinjenja i njihov novi, povratnički album iz 2010. godine, opet s vrlo simboličnim naslovom "Old Reggae Friends", posvećuju upravo ovoj dvojici.

Njihove razne eskapade do ponovnog ujedinjenja su se u neku ruku ipak isplatile. Novi album označava puno istančaniji stil s većim izobiljem u pogledu aranžmana. U ukupno četrnaest brojeva se sudaraju ska, reggae, dub i punk, često sve navedeno u samo jednoj pjesmi. Iako to nije u potpunosti onaj grubi i neotesani zvuk iz prethodnih izdanja. Pjesme su sada puno gušće u melodiji i ritmovima. Brzi, iz ska izvedeni tempi s dinamičnim gitarskim skankovima se smjenjuju sa sporijom off beat ritmikom. Velika uloga pripada duhačima, koji prednjače u velikom stilu s raskošnim pasažama ispod toplih podloga synthova. Velika pažnja je se također posvetila efektima poput delay i reverba, a ponajviše u dvije vrhunske dub verzije. Rijetko koji album, koji se nominalno pripisuje ska-punk domeni, obiluje ovolikom obilju na utjecajima i različitosti, što je svakako veliki plus za ove Francuze, koji u svojoj namjeri ne biraju puno sredstva i pri tome ne uzimaju zarobljenike.