Sassja - "Chwakka" - eksperiment je uspio

Muti Music
Muti Music 2015.
23. Siječanj 2015

Mista Savona - "Born A King: The Riddims & Instrumentals"

Moderni reggae

We got what it takes - samopozivajući se predstavlja ovaj australski producent u naslovu jednog od petnaest trakova svog novog albuma. Da ima ono što je potrebno uvjerio je i Sizzlu, jednog od najvećih workaholica u reggaeu, s kojim je snimio njegov prošlogodišnji i naširoko slavljeni album "Born A King". Zapravo je rečeni album naišao na tako pozitivan feedback i glasovi za njegovim instrumentalnim verzijama postali toliko glasni, da je se Jake Dominic Savona AKA Mista Savona vidio prinuđenim zadovoljiti potražnju - a "Born A King: The Riddims & Instrumentals" isporučuje upravo ono što mu stoji u nazivu. Bezvokalna inačica Sizzlinog albuma u kojoj ovaj Australac, surfajući na uspjehu spomenutog albuma, može konačno širokoj publici dokazati svoje kvalitete.

Nije pogrešno za reći da je upravo Mista Savona ponajviše odgovoran za tako dobar prolaz od "Born A King". Budući da je se Sizzla velikim dijelom već istrošio u svojim bezbrojnim izdanjima i da se teško od njega može očekivati nešto novo i iznenađujuće, bio mu je upravo potreban jedan dobar producent, koji će čitavu stvar podgrijati i učiniti ponovno zanimljivom. Gledano iz te perspektive, Mista Savona je bio sasvim logičan izbor, dočim on dolazi izvorno iz hip hop kutka i tek je naknadno njegova ljubav prema reggaeu stekla prevlast. Njegov renome kao mnogostrani producent, koji rado proširuje horizonte u muzičkom i zemljopisnom smislu, je davno nadišao australijske granice. Još 2007. godine s albumom "Melbourne Meets Kingston" je ustoličio mostobran s jamajkanskim otokom i postao internacionalno poznat. Taj, sa svojih dvadeset i šest trakova epskih proporcija objavljeni album, pucao je po šavovima s brojnim kolaboracijama i prerađenim utjecajima od hip hopa preko dancehalla, duba, roots reggaea, dubstepa i latino upliva.

Ništa manje nije slučaj ni s ovim albumom. Iako su moderni reggae postulati ti na kojima gradi osnovnu strukturu albuma, svako malo se u prvi plan probijaju hip hop utjecaji kao u na početku navedenoj "We Got What It Takes" ili "The Formula Riddim", moćni dubstep basevi u "Cold War Riddim", ili pak plesni dancehall ritmovi kao u "Champion Sound Riddim". Dinamične reggae instrumentale s masivnim bas linijama i čvrstim beatovima poput "Born A King Riddim", "A Living Riddim" ili "Chant Rasta Riddim" obogaćuje sporadičnim dub efektima, te pasažama melodike, indijske sitare ("Kalonji Riddim"), orijentalnim natruhama punih gudača ("Big Man Thing Riddim") i flaute ("Fire Dragon Riddim"). Kao i tri akustične verzije s prozračnim latino flerom. Općenito je zarazna plesna vibra nadvijena nad cijelim albumom - Savona zna što je potrebno da bi DJ-i diljem svjetskih dancehallova doveli razigranu rulju do usijanja, a oni su mu se zahvalili za to tražeći separatno ove instrumentalne verzije.