Not Bad Records
Not Bad Records 2014.
20. Prosinac 2014

Horace Andy - "Ain't No Sunshine: The Best Of Horace Andy"

Upoznavanje s jednim istinskim velikanom reggaea

Kod ovog jamajkanskog pjevača sve je se poklopilo kako treba. Imao je tu sreću da u svojim dvadesetim, stasavši u vrhunskog vokalistu s karakterističnim falsetnim vokalom, surađuje s najboljim producentima sedamdesetih - King Tubbyjem i njegovim šegrtom Prince Jammyjem, ali s drugim poznatim imenima tipa Gussie Clarke ili Bunny Lee. O tome svjedoče ovdje vrhunski dubovi poput "Dub Right", "Leader of Dub" i drugi.

Odmah s prvim albumom "Skylarking" iz 1972. godine postiže jedan od svojih najvećih hitova, nazvan po istoimenom albumu i koji od tada nije smio izostajati niti na jednoj ozbiljnijoj kompilaciji koja se o njemu bavi, pa tako ni na ovoj najnovijoj "Ain't No Sunshine", koja je obuhvatila sve ključne momente njegove desetljećima duge i uspješne karijere. I sam naziv ovog best of albuma je poveznica s jednim drugim istoimenim hitom, to jest reggae verziji Bill Whitersove istoimene pjesme, gdje se nalazi za sve usamljene romantičare legendarni stih: 'Ain't no sunshine when she's gone'.

Zaista puno antologijskih uspješnica imao je Horace Andy, rođen kao Horace Hinds 1951. u Kingstonu, a čak i pjesme od drugih svi su željeli čuti u njegovoj izvedbi. Pored prije spomenute ("Ain't No Sunshine"), ovdje je primjerice prisutna i Bob Marleyjeva "Natural Mystic". Početkom osamdesetih napušta Jamajku i seli se u London, gdje preko (također uspješne) suradnje s Mad Professorom dolazi do kolaboracije s planetarno popularnim sastavom Massive Attack, za koje pjeva neke od njihovih najvećih hitova. Usporedno s time, u izdavačkom smislu ostaje aktivan sve do prije nekoliko godina - ne računajući pri tome prošlogodišnji album "Broken Beats" (Echo Beach) s moderniziranim dub verzijama - a ukupni broj njegovih izdanja se broji na nekoliko desetaka.

Nit koja povezuje sve njegove materijale, nebitno iz koje epohe, su njegovi rastafarijem nadahnuti tekstovi, ali i pjesme lovers reggae orijentacije s kojima je isto tako bio vrlo uspješan. Sve je to znalački obuhvaćeno na ovoj vrhunskoj i opsežnoj kompilaciji s ukupno trideset trakova - neki od njih u showcase formatu ("Don't Try To Use Me") - u skoro dva sata trajanja na dva CD-a i nezaobilazna je za sve kojih obožavaju njegov rad, kao i za upoznavanje s jednim istinskim velikanom reggaea.