Ghetto Youths International
Ghetto Youths International 2014.
14. Prosinac 2014

VA - "Ghetto Youths International presents Set Up Shop, Vol. 2"

Široki stilski raspon kompilacije

Oni su mladi i željni. Oni su oni koji bi trebali oblikovati reggae scenu u budućnosti. Oni su omladina iz geta - i njih na ovoj kompilaciji nema.

Ghetto Youths International je muzički label i ogranak zaklade Ghetto Youths Crew, koju je osnovao i vodi klan Marley. Cilj rečene zaklade je pružanje mogućnosti mladima iz socijalno ugroženih sredina da izgrade i ostvare vlastiti potencijal. Ovaj plemeniti cilj trebao bi važiti i za muzički label, što proizilazi i iz samog njegovog naziva, ali pogledali se tko sve tamo sudjeluje, istina je nešto drukčija - poražavajuća i razočaravajuća.

Osim šireg Marley klana i njihovih frendova, nema nikog drugog. Nema omladine iz geta, a još manje mladih talenata. Osim ako još netko, izuzev autističnih žirija za dodjelu Grammy nagrada, vjeruje da u tu skupinu spadaju Marleyevi sinovi i unuci, a od kojih većina svoju tobožnju muzičku karijeru još uvijek gradi na imenu i reputaciji svog slavnog pretka. Prema informacijama na Facebook profilu, članovi ovog labela su Stephen "Ragga" Marley, Damian "Jr. Gong" Marley, Julian "JuJu Royal" Marley, Christopher Ellis, Jo Mersa Marley, Black- Am- I, Wayne Marshall i Illestr8, a sjedište im je u sunčanom Miamiju. Daleko od Jamajke i njezinih problematičnih kvartova. Osim što je cijela priča očiti primjer hipokrizije par excellence i što je riječ o najobičnijoj varci, ovdje bogami nema ni novih mladih imena niti neotkrivenih talenata.

Svi akteri na ovoj kompilaciji su manje više poznati i dijelom su već godinama prisutni na sceni, a neki od njih imaju već i podužu diskografiju. Tako je Wayne Marshall ponosni vlasnik šest studijskih izdanja, a ovdje je zastupljen s pjesmama "Nah Give Up" i "On The Corner". Pri tome je ova zadnja jedna od boljih pjesama s realističnim tekstom i finom roots aranžmanu. Sljedeći koji nije u krvnom srodstvu s Marleyevima, ali je zato njihov susjed, je mladi pjevač Black-Am-I, koji se hvali s tim što je rođen u istom mjestu gdje i Bob - ta bi činjenica kao trebala nešto značiti. On se ovdje predstavlja s kvazi pop i poluakustičnom baladom s gudačkim uplivima "Dwelling", te veselom "In The Ghetto". Christopher Ellis se također može pohvaliti vrhunskim pedigreom. Njegov otac je "godfather" jamajkanskog rocksteadyja, Alton Ellis, a zastupljen je sa svojom uhu ugodnom lovers baladom "Better Than Love" s istoimenog EP-a. Još jedna pjesma s toga EP-a je živahna "Roller Coaster", koja također spada među bolje momente ove kompilacije, koja broji petnaest pjesama.

Većina njih je već prije objavljena kao singl ili na nekom drugom formatu. Tako su Damian "Jr. Gong" Marleyjev dancehall song "Hard Work" i "The Living Breed", a posebno "Is It Worth It? (Gun Man World)" već otprije poznati. Ova potonja se isto može ubrojati među vrhunce kompilacije, prije svega radi odličnog rootsman riddima. "Rock and Swing" od Bobovog unuka Jo Mersa Marleya otpočinje s duhačkom dionicom posuđenoj od The Aggrovators, a koja se može čuti na King Tubbyevom traku "Chapter Of Money" (dub verziji Horace Andyjeva hita "Money, Money"). U nastavku pjesma se izgrađuje u kombinaciju reggaea, dancehalla i hip hopa - stilska formula koja prevladava kod Bobovih potomaka. Dočim su "Strike Hard" i "Bongo Nyah" od Stephena i Damiana Marleyja tvrdokorni ragga/dancehall komadi; ova druga sa Spraga Benz kao gostom na vokalu.

Pored svega što se (s potpunim pravom) može zamjeriti ovoj kompilaciji, fer je reći da ima nekoliko dobrih momenata, te široki stilski raspon. Ali ona ne nudi ništa novo niti ikakvo iznenađenje. "Ghetto Youths International presents Set Up Shop, Vol. 2" je tek još jedna platforma za eksponiranje klana Marley, koja obiluje općim mjestima kao u "Sunshine" od Jo Mersa ili "Dwelling" od Black-I-Am. S tim da joj je službeni izlazak zakazan za 23. prosinac, nema puno razloga da se očekuje s nestrpljenjem i ne izaziva neko posebno radovanje.