Dhoko Records
Dhoko Records 2024.
26. Veljača 2024

Dhoko Orchestra - "Parables of Dhoko" - pred nama je nešto veličanstveno

Za sve iskrene roots reggae slušatelje
U jeku pandemije 2020. godine kao naručen pojavio se ni iz čega singl "Let's Unite On Time" bez gotovo ikakvih informacija o izvođaču, porijeklu, muzičarima, osim imena - Dhoko Orchestra - ali je odjek toliko bio jak da je ubrzo isplivala informacija na društvenim mrežama da se radi o projektu Beograđanina kojeg malo tko uopće zna na srpskoj i balkanskoj reggae sceni. Odakle sad, tko je to, kako ovakav vrstan roots a da gotovo nitko ništa ne zna o tome, pitanja su se redala, ali Dhoko singlovi su još većom brzinom isplivavali, "Son Of The Flames", "Cosmic Love" i "Do Hope Now" pojavile su se odmah nakon inicijalne kapisle i tada je već bilo jasno da je pred nama nešto veličanstveno.

Anonimnost i rezervisanost pod kojom Dhoko stvara svoju muziku može djelovati na prvu pomalo i sebično, ali sama muzika taj utisak demantira jer kad kažem "veličanstveno" zbilja mislim na to, božanstvenu nad-poruku koja se odašilja i koja je sama po sebi svrha, a nikako individualna korist, pa još manje profitabilnost. Ovo je toliko čisto i iskreno da je ta anonimnost opravdana, iako je u međuvremenu otkriveno ime i prezime čovjeka - Goran Došković (koje ja osobno smatram da je lažno, ali to na stranu). A, glas koji kroz Dhoko pjesme čujemo, vjerujem da je zaista zamišljen da predstavlja glas Boga, baš kao što su prateći vokali glasovi anđela, koji nas zajedno u vremenima apokalipse redom hrabre, potiču na dobro, ukorjenjuju i vraćaju u božanski tok i tamo gdje istinski pripadamo.

Singlove je nastavio da izbacivati te iste 2020. kada je u septembru izašao "Why Shall it be so", a potom i šesta, finalna stvar druge trilogije - "Anger on the land" - koja se pojavila 2022. godine. U međuvremenu je Goran sve pjesme prepakirao iz klasične singl varijante (vokal + dub) u produžene mikseve u kojima se vokalna i dub strana prepliću, a s ciljem da objavi kompletan set pjesama na LP-u. Evo, "Parables of Dhoko" je u siječnju 2024. izašao i sada je sa zadovoljstvom moguće preslušati kompletan dosadašnji opus ovog fascinantnog projekta kojeg osim božanske poruke definira striktni rockers u bržim i uptempo talasima, i produkcija namincana prema originalnom reggae zvuku iz 70-ih i ranih 80-ih (zapravo je toliko muzički i produkcijski slično radu Roberta Sancheza da se često pitam da nije i on možda umiješao prste).

Smatram da će ovaj album pogoditi žicu svakom iskrenom roots reggae slušatelju jer sa sobom donosi mnoga inovativna i specifična vokalna rješenja, koja se ne čuju često u reggaeu, a potom i vrlo karakteristične aranžmane i pravu poeziju koja izlazi van standardnih reggae-Rastafari šablona i kroz drevne i apokaliptične, čak i vanvremenske pejzaže oživljava neku Biblijsku veličanstvenost i ono "nad-" ili "meta-" na vlastiti način. U jednoj od posljednjih Reggae Fever epizoda sam probao da preko ekskluzivnih dubova (koje sam dobio od Gorana) izrecitiram tekstove na srpskom i moram reći da mi teorija ispala točna - tekstovi pašu kao poezija savršeno. Zato ne propustite da poslušate ovaj LP i kao što kaže na početku pjesme "Son of Flames": imajte malo vjere u svom srcu!