samostalno izdanje
samostalno izdanje 2023.
26. Prosinac 2023

SlonOff - “Čuemose..” - postoji prostor za napredak

Novi ska/reggae bend na seni

Ova godina nas je počastila novim ska/reggae bendom SlonOff koji su nas iznenadili svojom pojavom. Prije 15-ak godina ska scena je bila jaka, a predstavljao ju je ponajviše Skaville Festival predvođen križevačkom ekipom. Skaville se seljakao s lokacije na lokaciju, a dovodili su respektabilna imena i podržavali regionalnu ska/reggae scenu. U to vrijeme ska bendovi poput Samostalnih ReferenataCirkusa, Nan deSKA?!, Officer DownaRingišpila i BeetanTonea harali su scenom, a njihovi nastupi su bili puni i ispunjeni zaraznom plesnom energijom. Na veliku štetu scene, Skaville je prestao s djelovanjem kao festival i booking agencija, a ska bendovi su pomalo zamrli. U Srbiji su ostali djelovati Samostalni Referenti, a u Hrvatskoj je dolaskom stranih festivala sound system scena na uštrb bendova doživjela pravi procvat. No ova godina nas je iznenadila sviračkim povratkom benda Cirkus i pojavom novog benda SlonOff.

U ožujku 2023. novopečeni zagrebački sedmeročlani sastav objavili su singl “Pizza” a nekoliko mjeseci kasnije izbacili su ljetni singl “Ponekad” s kojim su najavili album “Čuemose..” koji danas obrađujem. U moru informacija album prvijenac ovog malog orkestra medijski je prošao gotovo nezapaženo, a s albumom je paralelno izašla njihova obrada Rastinog i Šakićinog singla “1312”. Smatram da im na albumu prvijencu nije bila potrebna obrada predvodnika ninunina pičke kokaini i kurve muzike, bez obzira na to što je ovo travopušačaki autotune anthem. Htjeli ili ne htjeli imamo priliku čuti kako bi famozni Rasta zvučao da je nekim čudom zabrijao na ska, a bend ovo valjda smatra modernim pristupom pop zuku. “Čuemose..” je inače izdanje od deset pjesama kojeg većinski nose puhački ritmovi trube i trombona, a otvaraju ga navedeni singlovi  “Pizza” i  “Ponekad”. Žestoko ih prati “4 puta tjedno”, a polagani reggae ritmovi pokreću ljubavnu “Potrudimo se” koja se sredinom pjesme razgrana u ska poskočicu. Naslovnu “Čuemose..” u zadnjem dijelu albuma nose bubnjarske solaže i puhačka sekcija koja je neizostavna za punokrvni ska bend. Za finale albuma ostavili su labavu “Tebi u inat” i funky obojenu “Nove stvari”.

Ako gledam na “Čuemose..” sa zabavljačke strane SlonOff su u tom slučaju napravili dobar posao, ali im još nedvojbeno nedostaje produkcijske podrške i sviračkog iskustva. U narodu se kaže da se prvi mačići u vodu bacaju pa se nadam da to vrijedi i za SlonOff koji itekako imaju mjesta za napredak u svakom pogledu. A ukoliko se želi revitalizirati ska scena potrebno je uložiti više angažmana u kompozicije i zaraznu refrensku himničnost koja se kroz ska može itekako dobro iznijeti. SlonOff je dobrodošla i osvježavajuća pojava na sceni, a na njima je sada da zaraznim dionicama osvoje plesne podije, steknu iskustvo i unaprijede svoj rad pa da tako postanu pokretači novog ska vala na Balkanu.