Croatia Records
Croatia Records 2012.
29. Rujan 2012

Nan deSKA?! – "Repetitio est mater studiorum…orum"

Napokon dočekan Nan deSKA?! album

U prethodnoj recenziji spomenuo sam poplavu raznih ska izdanja. Jedan od bendova koji su nestrpljivo čekali ovaj, sasvim sigurno povijesni, trenutak hrvatske ska glazbe svakako je i Nan deSKA?!. Ovaj bend koji je već veoma dugo na sceni, konačno je dočekao svoj trenutak. Uz sve, još je i veća pohvala kada se zna da su se uz Justin's Johnson ugurali u najveću hrvatsku izdavačku kuću, Croatia Records, koja se inače i ne može baš pohvaliti s mnogo neestradnih izdanja. Sasvim je sigurno da su i oni, kao i publika prepoznali veliki komercijalni potencijal ovog benda.

Kod ove navale raznoraznih ska-reggae bandova posebno veseli činjenica da svaki od njih njeguje jedinstveni zvuk. Šaroliko i originalno društvo stupa prema zvijezdama domaće scene, a među predvodnicima se nalazi Nan deSKA?!. Naravno, u predvodnike ih ne svrstava potpis za Croatia Records, već kvalitetan studijski rad potpomognut velikim koncertnim iskustvom. Nakon dugogodišnje koncertne karijere, na svjetlo dana izašao je konačno i studijski album „Repetitio est mater studiorum…orum“. Na njemu su svoje mjesto našle skladbe koje su unazad nekoliko godina žarile i palile pozornicama diljem Lijepe Naše. Dakle, obožavateljima ovog benda pjesme su odavno poznate. Ostalima će postati poznate uskoro. Uz lagani ska s primjesama reggaea njihovim zvukom dominiraju trube koje bendu daju poseban, jazz prizvuk. Nan DeSKA?! je uspio u onome što mnogi pokušavaju ne bi li postigli komercijalni uspjeh, a da pritom ne „izdaju“ svoje prvotne fanove. Pronašli su jedinstven, originalan zvuk koji istovremeno predstavlja osobnost banda, ali ima i potencijal za lako privlačenje nove publike. Ukratko, postigli su komercijalno prihvatljiv zvuk ne odustajući od sebi svojstvenog zvuka. Vjerujem da im je upravo taj pristup donio istovremenu naklonost i publike i vodećeg estradnog diskografa. Albumom prevladava vedrina i pomalo ljetno raspoloženje tako da će se pravi uspjeh albuma vjerojatno vidjeti tek dogodine, pred ljeto. Nositelji tog raspoloženja su, prije svih, hitoidna „Ljeto“ i bossa nova/reggae zafrkancija koja se krije iza simboličnog imena „Bossa Noga“. Isti taj ljetni prizvuk imaju i „Promili“ i „Peranospora“, skladbe kojima u najvećoj mjeri dominira roots reggae izričaj. Na albumu se nalazi i nekoliko tipičnih ska ritmova kao što su „Parking“, „Sasvim običan dan“ i „Kaktusi“. Za kraj i zatvaranje albuma je ostavljena „Dubby Dub“.  Iako u imenu nosi naziv dub, zapravo se radi o instrumentalnoj ska skladbi u kojoj se tek ponegdje može pronaći utjecaje ranog duba.

Nan deSKA?! već dugo osvaja srca mnogih putem mnogih pozornica već mnogo godina. Izgleda da je konačno došlo vrijeme kada će i šira javnost saznati za njih te kada će krenuti u ofenzivu na radijske i televizijske etere.

Koncertnu promociju njihovog novog albuma možete posjetiti 5. listopada u zagrebačkom KSET-u.

Tekst:   Tomislav Milićević