Aquarius Records/Spona
Aquarius Records/Spona 2013.
27. Studeni 2012

Radio Aktiv - "Grije nas isto sunce"

Prvi album mladog benda

Kada ska prerasta u pop? Znači li komercijalizacija i „šminkanje“ zvuka nešto loše ili je pak prednost? Vrijedi li žrtvovati nekoliko vjernih fanova za hit ili dva na CMC-u i sličnim tvorevinama suvremene televizije u Hrvatskoj? Ova i mnoga druga pitanja postavljaju se sama od sebe pri preslušavanju debi albuma Radio Aktiva u izdanju Aquarius Recordsa i Spone.

Na sreću naših mladih ska reggae snaga, odgovori na ova pitanja su, nakon više preslušavanja, većinom pozitivni. Radio Aktiv je znatno očistio i izgladio svoj zvuk u razdoblju između demo razdoblja i prvog službenog izdanja „Grije nas isto sunce“. U jednu ruku su postigli čišći i savršeniji zvuk, dok su istovremeno izgubili simpatičnost koju donosi nesavršenost demo snimki. Nemojte misliti da Radio Aktiv sada zvuči loše, komercijalno i plitko! Upravo suprotno, radi se o bandu koji je već u svom diskografskom debiju iskoristio sav potencijal savršene kombinacije jamajčanskih ritmova i suvremenog pop-rocka. Rijetki su bendovi koji uspijevaju istovremeno dobro zvučati i postati komercijalni, ali ovim mladim dečkima to je pošlo za rukom. Refreni koji lakoćom ulaze u uho i lako se pamte krase vrlo vješto složenu, a opet vrlo jednostavnu i veselu glazbenu podlogu. Tekstovi? Eh oni su, zamislite, društveno angažirani. Iako sam poklonik socijalnog angažmana u pjesmama, u doba kada i Tonči Huljić pokušava sastaviti anti-sistem pjesmu (Anarkista), stvarno zna biti naporno opet iznova slušati o propadanju društva, pokvarenim političarima, psihički i fizički izmučenom narodu i sličnim temama. Iako su ti tekstovi puno vještije upakirani u metafore i ostale stilske figure za razliku od nekih drugih bendova na sceni, a zvuče simpatično i kad su direktni, Radio Aktiv tekstualno ne odskače previše od ostatka „ekipe“ te se time utapaju u moru prosjeka. Nadu u uspjeh i proboj ovog banda u zvijezde nudi nekoliko hitoidnih pjesama kao što su „Piši kući propalo je“, „Vrijedi li“ i „Vremena na volju“ ali i singl „Vrtimo se“ čiji je vrhunac uspjeha već plasirao Radio Aktiv na domaće glazbene TV postaje i u etere komercijalnih i državnih radio stanica.

Radio Aktiv nam je servirao svoj album prvijenac. Kao i mnoge druge bendove, i njih prati glas odlične koncertne atmosfere i nepresušne energije. Nekoliko sam puta i sam bio svjedokom njihovih vrhunskih nastupa. Međutim, na ovom albumu Radio Aktiv nudi zabavnu, ali ne pretjerano jedinstvenu i originalnu kombinaciju reggae, pop-rock i ska glazbe.

Tekst:   Tomislav Milićević