ROIR
ROIR 2014.
15. Listopad 2014

10 Ft. Ganja Plant - "10 Deadly Shots vol. III"

Još jedan vintage reggae album
Ova bostonska grupa uspješno se obavija velom tajnovitosti već petnaestak godina. Vrlo su povučeni što se tiče prisutnosti u relevantnim medijima, a često je nejasno tko se sve trenutno nalazi u postavi, budući da u vezi toga ne nude nikakve popratne informacije. Sigurno je međutim da su nastali kao dio od John Brown's Body, popularne američke reggae postave. Dočim se po potrebi oslanjaju i na brojne gostujuće muzičare. Među insiderima su postali poznati prvenstveno po svojim interpretacijama instrumentalnog jamajkanskog vintage reggaea, iako imaju i nekolicinu vokalnih pjesama.

Za razliku od svoje prije spomenute izvorne grupe, 10 Ft. (ili Foot) Ganja Plant vraćaju kazaljku vremena unatrag i na Jamajku s konca šezdesetih te početak sedamdesetih. U vrijeme kada su Lee Perryevi The Upsetters postavljali fundamente reggaea sa svojim također instrumentalnim albumima kao što su "Return of Django" (1969.) ili nešto kasnije izašli "Return of Wax" (1975.). Oni se pri tome ne orijentiraju samo aranžmanski na rečeno razdoblje, već i u tehničkom smislu prizivaju duh te proto-reggae faze izbjegavajući bilo kakve dodatne studijske obrade i moderna dostignuća tonske tehnike. Upravo vintage reggae u doslovnom smislu. Svoju su opsesiju zabilježili na do sada ukupno deset studijskih izdanja, a najnoviji album je treći i zadnji dio trilogije nazvane "10 Deadly Shots". U ovoj finalnoj seriji u centru je jedan od rijetkih poznatih i stalnih članova, glavni gitarist benda Nate Silas, čije atmosferične i dugotrajne solaže predvode onaj melodični dio ovih, kao što sam naziv govori, deset instrumentalnih kompozicija. Ritam sekcija je, kao i uvijek do sada, vrhunski opremljena razigranim bas linijama i finom, pretežno one-drop ritmikom. To je sve začinjeno harmoničnim duhačima i letimičnim synth uplivima.

Kod ovih bostonskih reggae fanatika se sve kreće oko genetski nemodificirane i pesticidima nedotaknute prirode - načelo koje u ovom albumu ne sprovode samo u pogledu atavističkih aranžmana i staromodne produkcije, već se oslikava i u samim nazivima trakova: "White Snakeroot", "Angel Trumpet", "Bladderwort" također su nazivi i pojedinačnih biljki. Neke od njih su otrovne, dok su druge mesožderi, ali su neke i ljekovite. Dakle, jedan davno protekli, raznovrsni i neuzurpirani biotop flore, a takva je i zvučna slika njihove retrogradne, nostalgične ali vrlo prirodne muzike. Ravno iz vremenske kapsule nekog proteklog doba.